OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi dig som har en bakgrund inom grafisk design och tycker digital handel är spännande. Har du lätt för att kommunicera med hjälp av bilder, film och text och vill bli en del av ett framgångsrikt och växande bolag, där du får möjlighet att utveckla och utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Då ser vi fram emot att höra av dig!
Ansvarsområden
I rollen som digital designer kommer du att arbeta med verksamhetens e-handel med fokus på innehåll/content som kampanjer och nyheter och även utveckling av webbplatsen långsiktigt, för att erbjuda kunderna den bästa upplevelsen. Du får ett övergripande ansvar för användarupplevelsen i verksamhetens samtliga digitala kanaler och blir en viktig del av den fortsatta utvecklingen av moderna lösningar, ett attraktivt innehåll och ett digitalt företag i framkant.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att;
Bidra till organisationen med ett e-handelskunnande.
Planera och producera innehåll (text, bild, animering).
Förbättra och utveckla upplevelsen, informationen och interaktionen i olika kanaler
Arbeta med trafikdrivande insatser som nyhetsbrev, sökord m.m. tillsammans med övriga team.
Utvärdera och analysera olika insatser.
Förbättra kundresan i alla digitala kanaler.
Arbeta med verksamhetsstödjande projekt med andra.
Testa och godkänna utvecklingssteg i digitala projekt.
Ha ett nära samarbete med den övriga organisationen som sälj, IT och produktägare.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen har du relevant eftergymnasial utbildning inom t ex kommunikation, grafisk formgivning eller gränssnitt och minst tre års erfarenhet från roller inom digital marknadskommunikation. Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med digitala grafiska produktioner och formgivning för sajter/e-handel och ta fram passande texter. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av sökord (SEO) och digital annonsering.
Eftersom web design är störst fokus ser vi det som meriterande att du kan viss html-kodning och även stilmallar (Css). Vi förutsätter att du har en teknisk förståelse och har koll på verktyg som Google Analytics. Du behöver även ha mycket god förståelse för innehållsproduktion och vara van att hantera texter, bilder och filmer. Har du erfarenhet av B2B och kan agera fotograf är det meriterande.
För att lyckas i den här rollen är du en samarbetsorienterad, engagerad och strukturerad person, trygg i dig själv och van att ta ansvar. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du har förmågan att kommunicera och skapa goda relationer både internt och externt. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och vara en bra kommunikatör.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 14 februari 2021
För information: Vänligen kontakta Lotta Carlsson, Rekryteringsspecialist på Randstad, på 073-075 23 25.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044