OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbet
Som Digital Engagement Manager på Kraftringen kommer du jobba både strategiskt och operativt. I ditt dagliga arbete kommer det operativa uppgifter att dominera, därför behöver du präglas av en stark ”doer-personlighet”. Mycket av jobbet består av löpande arbete med våra digitala kanaler, som till exempel att leda vårt sök- och webboptimeringsarbete, ansvara för betald trafik, SEO, och analys av trafik och användarbeteende. Ditt uppdrag slutar inte vid analysen, utan du förväntas också driva förbättringsarbete för att öka trafik och konvertering.
Du kommer också att få möjlighet att utveckla och genomföra vår digitala marknadsföringsstrategi som ska öka nöjdhet, lojalitet och återköpsbenägenhet hos våra kunder såväl som att stötta merförsäljning och ny-kundsbearbetning. Vi ser också att dina insatser ska öka graden av automatisering av marknadsföringskampanjer och annan kundkommunikation.
Du kommer att ingå i ett kompetent gäng som brinner för att Kraftringen ska ligga i framkant när det gäller varumärke och kundvärde. Du rapporterar till marknadschef Sofia för henne är det viktigt att du är prestigelös, beredd att kavla upp ärmarna och brinner för att skapa resultat. Placering är på vårt unika aktivitetsbaserade kontor i Lund som sprudlar av energi. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid.
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen använder du din nyfikenhet på de senaste digitala trenderna och möjligheterna, detta eftersom du brinner för att bidra till att kundupplevelsen ligger i framkant. Du har en hög ambitionsnivå, är driven och självgående i ditt dagliga arbete för att kunna leverera hög kvalitet inom deadline. Du är också flexibel för att ibland kunna lösa snabba puckar. Vi tror att du trivs med att arbeta hands on och lära genom att testa nya saker samtidigt som du är analytisk och för fram rekommendationer och fattar beslut grundade på datadrivna insikter.
Din Profil
- Relevant utbildning inom marknadsföring, IT, e-handel eller motsvarande
- Några års erfarenhet av liknande uppgifter
- God teknisk förståelse och grundläggande kunskaper i EPi-server som gör att du lätt kan ha en konstruktiv och effektiv dialog med IT och webbutvecklare
- Erfarenhet av att driva projekt och du känner dig väl hemma i Google Analytics
- Du har skapat resultat med ditt SEO-arbete och optimerat kampanjer både inom sök sociala medier och e-post
- Att tänka och agera ur ett kundperspektiv är en självklarhet för dig och du har en del träning i användartestning och konverteringsoptimering.
- Har du även erfarenhet av marketing automation är det meriterande.
Plus i kanten
- Har du även erfarenhet av marketing automation är det meriterande.
Om Kraftringen
Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma och har cirka 300 000 energikunder och drygt 500 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. Du hittar oss alltid i närheten eller på www. kraftringen.se (http://www.kraftringen.se/)
Din ansökan
Du ansöker med CV och personligt brev. Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast, dock senast den 2020-03-06.
Har du vad som krävs och vill veta mer om tjänsten?
Tveka inte att kontakta marknadschef Sofia Sjölin på 0722- 15 37 11
Om du har några frågor om din ansökan kontakta rekryteringsspecialist Arian Pasoma på 0730-68 41 67.
Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning. Notera att vi enbart tar emot ansökningar från vår hemsida samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Wallström
Elin Zahlander