OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbet
Som Digital Engagement Manager på Kraftringens Marknadsavdelning kommer du att ansvara för att optimera den digitala kundupplevelsen och marknadsföringen baserat på datadrivna insikter.
Rollen kommer att spänna över både strategiska, taktiska och operativa uppgifter. I det dagliga arbetet kommer taktiska och operativa uppgifter att dominera, så vi behöver En medarbetare med stark ”doer-personlighet”. Du kommer att arbeta med alla våra digitala kanaler, leda vårt sök- och webboptimeringsarbete, ansvara för betald trafik, SEO, och analys av trafik och användarbeteende. Ditt uppdrag slutar inte vid analysen, utan du förväntas också driva förbättringsarbete för ökad trafik och konvertering och uppdateringar av webbplatsen. I vardagen förekommer ibland löpande uppdateringar i sociala medier, göra e-postutskick. Du kommer också att ansvara för att vår webbplats och dess underdomäner underhålls och mår bra via det digitala verktyget Siteimprove.
Ditt arbete med att utveckla och genomföra vår digitala marknadsföringsstrategi syftar till att öka nöjdhet, lojalitet och återköpsbenägenhet hos våra kunder såväl som att stötta merförsäljning och nykundsbearbetning. Vi ser också fram emot att dina insatser ska öka graden av automatisering av marknadsföringskampanjer och annan kundkommunikation.
Du kommer att ha många olika samarbetspartners både bland dina kollegor inom Marknad & Kundupplevelse, IT och även i andra delar av organisationen. Du kommer även att ansvara externa samarbetspartners såsom exempelvis webbutvecklare, mediebyrå, webbpartner .
Vi söker dig som
För att nå framgång i rollen använder du din nyfikenhet på de senaste digitala trenderna och möjligheterna, eftersom det blir ditt ansvar att se till att funktionalitet som är kopplad till kundupplevelsen ligger i framkant. Du behöver ha hög ambitionsnivå, vara driven och självgående, samt visa mod, ansvar och engagemang i ditt dagliga arbete för att leverera hög kvalitet inom deadline. Du behöver vara flexibel för att ibland kunna lösa snabba uppdrag och har förmågan att hålla ihop olika typer av projekt där flera parter är involverade.
Med din starka vilja att nå resultat och uppsatta mål skapar du förutsättningar för engagemang och delaktighet för de personer du samarbetar med. Vi tror att du har lätt för att både bygga relationer och kommunicera. Kvalitet, lönsamhet, affärsmässighet och nöjda kunder är ledord för dig. Vi tror att du trivs med att arbeta hands on och lära genom att testa nya saker samtidigt som du är analytisk och för fram rekommendationer och fattar beslut grundade på datadrivna insikter.
Du har en relevant utbildning inom marknadsföring, IT, e-handel eller liknande. För att kunna arbeta självständigt behöver du några års erfarenhet av liknande uppgifter. Din goda tekniska förståelse och dina grundläggande kunskaper i EPiServer/Optimizely gör att du lätt kan ha en konstruktiv och effektiv dialog med IT och webbutvecklare. Du har många gånger tidigare lett projekt och du känner dig väl hemma i Google Analytics, Tag manager, Siteimprove och har lätt för att lära andra digitala verktyg. Du har skapat resultat med ditt SEO-arbete och optimerat kampanjer både inom sök, sociala medier och e-post. Att tänka och agera ur ett kundperspektiv är en självklarhet för dig och du har en del träning i användartestning och konverteringsoptimering. Har du även erfarenhet av marketing automation är det meriterande.
Om Kraftringen
Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma. Har cirka 300 000 energikunder och 550 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. Du hittar oss alltid i närheten eller på www.kraftringen.se (https://jobb.bravura.se/www.kraftringen.se)
Din ansökan
Du ansöker med CV och urvalsfrågor senast den 19/12.
Har du vad som krävs och vill veta mer om tjänsten? Tveka inte att kontakta marknadschef Sofia Sjölin, tfn 0722-15 37 11.
Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.
Notera att vi inte tar emot ansökan via brev eller e-post, samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Wallström
Elin Zahlander