OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för utveckling och vill vara med och driva Julas resa i digital transformation? Då kan det vara dig vi söker!
Det här gör man som Digital Innovation Manager
Som Digital Innovation Manager ansvarar du för att driva Julas digitala affärsutveckling i nära samarbete med verksamheten. Du är en strategisk partner som utvecklar och proaktivt fångar upp och utmanar behov. Vidare fungerar du som en brygga mellan IT och verksamheten med målet att med hjälp av teknik och data, dels stärka befintliga affärsmodeller och dels verka för att gemensamt med verksamheten söka nya affärsmodeller.
Som Digital Innovation Manager är teknik scouting och bevakning trender inom nya digitala tekniker en viktig del. I rollen ingår också att ansvara för och driva större projekt och förändringsprogram liksom att arbeta med processeffektiviseringar.
I rollen ingår personalansvar för teamet Digital Innovation. Du rapporterar till CIO och ingår i IT:s ledningsgrupp.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har en gedigen erfarenhet av verksamhetsnära IT-roller, att fungera som en brygga mellan teknik och verksamhet samt att leda förändringsarbete i organisationer.
Utöver det har du erfarenhet av affärsutveckling och att arbeta agilt samt planera, leverera och genomföra komplexa IT-projekt med en innovativ höjd och stor affärsmässighet.
I grunden har du en akademisk utbildning inom systemutveckling, ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet att leda och transformera IT-organisationer från traditionell supportorganisation för verksamheten till att bli en strategisk affärspartner är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med Lean / BPR / RPA.
Du behärskar engelska väl i tal och skrift.
Det här är du som person
Du drivs av att arbeta utvecklingsinriktat och du har en förmåga att göra IT greppbart för andra i verksamheten. Som person är du social, kommunikativ och relationsbyggande och kan förklara tekniska abstrakta systemlösningar på ett lättbegripligt sätt anpassat efter mottagaren. Omvänt kan du också bryta ner affärsmässiga behov till konkreta systemkrav. Du har mod att utmana med nya perspektiv och är ansvarstagande i att uppnå resultat som är till nytta för helheten.
För att lyckas i rollen har du en ledande personlighet med förmåga att engagera och utveckla andra genom ett socialt och kommunikativt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta i team och skapa resultat genom andra.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Skara och med möjlighet till delvis remote-arbete. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll, tveka inte att söka direkt. Intervjuer kan komma att hållas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om tjänsten besvaras av Jesper Hagberg, CIO på jesper.hagberg@jula.se
Sista ansökningsdag är 23 januari.
Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" ovan.