Digital Knowledge Manager till Infobric

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med erfarenhet av arbete i ett digitalt kundcenter och som brinner för att utveckla och systematisera? Vill du vara delaktig i att ta kundupplevelsen till nästa nivå? Då kan du vara den person vi söker till Infobric.

Till vår kund Infobric söker vi nu en Digital Knowledge Manager till en nyinrättad tjänst på heltid, tillsvidare, med tillträde snarast eller enligt ök.

Arbetsuppgifter
Som Digital Knowledge Manager är du ansvarig för att driva och leda arbetet inom Digital Knowledge, med fokus på skalbarhet och i takt med vår internationalisering. Tjänsten är placerad på Infobrics huvudkontor, på Science Park i centrala Jönköping. Du ingår i team Customer Service med 12 engagerade kollegor som har som ledstjärna att optimera kundens investering genom att tillhandahålla en support i framkant. Du rapporterar till COO.

Du arbetar med att digitalisera och effektivisera kunskaps- samt ärendehanteringen för hela erbjudandet –  internettjänsten Infobric Ease, appen Ease CheckIn samt våra produkter – i såväl nya som befintliga kanaler. Releaser sker löpande på olika språk. Nya system för kunskaps- samt ärendehantering kommer att införas under våren 2017 där du får en central roll.

I din vardag:

- Har du ett nära samarbete med Utvecklingsteamet (R&D) inför kommande produktreleaser och uppdateringar.
- Skapar och underhåller du artiklar till kunskapsbanken samt övervakar och skalar.
- Mäter och analyserar du kundnytta och effektivitet, samt följer upp och arbetar fram förbättringsförslag.  
- Utvecklar och administrerar du arbetsprocesser och rollfördelningen i systemen.
- Hanterar och skapar du digitala kundutskick avseende Customer Service ansvarsområde i samarbete med Marknadsteamet.
- Producerar och underhåller du material som tekniska instruktioner samt användarguider mm.


Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning samt ett antal års erfarenhet från arbete i ett större kundtjänstsystem för kunskapsbaserad support och ärendehantering (Exempelvis Zendesk, Freshdesk, Jira). Alternativt har du en utbildning och erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Har du även erfarenhet från att förvalta och utveckla digital kundservice är det meriterande, men inget krav.

Som person är du noggrann och självgående, du trivs med att arbeta med flera parallella projekt inom givna resultat- och tidsramar. Rollen innebär interaktion med flera personer från flera olika funktioner vilket kräver en god samarbetsförmåga. Du har även en stilistisk känsla samt uttrycker dig väl i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska. Du har en passion för berättandet genom flera medietyper, både skriftlig och visuellt.

För rätt person innebär rollen en intressant tjänst på en dynamisk arbetsplats med möjlighet att vara delaktig i att driva och utveckla en digital kundservicefunktion till nästa nivå. Spelplanen är en internationell arena där du representerar ett marknadsledande företag i en spännande bransch. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten på www.rekryteringshuset.se.

Vid frågor vänligen kontakta Niklas Lindomborg, Rekryteringskonsult på RekryteringsHuset som nås på 0727-12 55 73 eller niklas@rekryteringshuset.se.

Om Infobric 
Infobric är ett produktföretag inom IT och elektronik som förser byggbranschen med lösningar som ökar effektiviteten och säkerheten på byggarbetsplatser, med internettjänsten Infobric Ease som kärnan i erbjudandet. Företaget har idag drygt 50 anställda, och är i en kraftig tillväxtfas. Genom åren har vi vunnit flera priser för våra innovativa produkter och är bland de snabbast växande teknikbolagen i Sverige! Vi är marknadsledande i vår nisch med många av Europas största byggföretag bland våra kunder och har en central roll på fler än 10 000 byggarbetsplatser, där flera 10 000-tals elektronikenheter kommunicerar med Infobric Ease. Infobric grundades 2004 i Jönköping och där finns huvudkontor med sälj, produktutveckling, marknad, ekonomi och customer service. Säljkontor finns på flera håll i Sverige, samt Norge, Finland och Storbritannien.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringsHuset i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön enligt avtal
  • 100%. Tillträde: Snarast eller enligt ök tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Gjuterigatan 9
None

Postadress

Gjuterigatan 9
Jönköping, 55318

Liknande jobb


21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024