OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Enhetens uppdrag
Enheten Samordnade tjänster ingår i Förvaltningsavdelningen och har till uppdrag att samordna utveckling av interna tjänster och användarflöden.
Vårt fokus ligger på innovativ tjänsteutveckling utifrån våra användares behov och arbetet sker i nära samarbete med andra delar inom myndigheten.
Enheten har även i uppdrag att genom strategisk kommunikation bidra till förståelse för avdelningens mål och prioriteringar, skapa engagemang samt sprida kunskap och inspiration till olika målgrupper via våra interna kanaler. Genom kontinuerlig och strukturerad omvärldsbevakning fångar vi upp händelser och trender i omvärlden som kan ha påverkan på verksamheten, samt skapar analyser av insikterna som ligger till grund för strategiska beslut.
Beskrivning av tjänsten
Denna tjänst är ett vikariat som sträcker sig över ett år.
Som digital kommunikations strateg på enheten för Samordnade tjänster bidrar du till att utveckla våra tjänster och avdelningen samt fungera som intern rådgivare i digitala kanaler och kommunikationsfrågor för chefer. Du kommer att göra kommunikationsplaner, skriva och publicera artiklar, projektleda inspirationsföreläsningar och andra seminarier – både digitala och på plats.
Tillsammans med kompetenta kollegor har du stor möjlighet att göra skillnad i samhällsviktiga frågor. Tjänsten ställer höga krav på samarbete och förmåga att arbeta innovativt och agilt samt driva förändringsarbete i en komplex miljö. Vi ser även att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer
Kvalifikationer
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
- Relevant högskoleutbildning alternativt annan relevant utbildning.
- Minst tre års yrkeserfarenhet av kvalificerat strategiskt kommunikationsarbete.
- Erfarenhet att skriva artiklar och producera filmer.
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av stora förändringsinitiativ och projektledning.
- Arbete inom en stor, komplex verksamhet.
- Erfarenhet av att arbeta med kunddriven och digital utveckling.
- Erfarenhet av arbete på myndighet.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med placering på huvudkontoret i nybyggda lokaler i Solna strand. Tillträde 2022-08-08 eller enligt överenskommelse, dock senast 15 augusti 2022.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-31 märkt med Af-2022/0038 3127. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.