OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortiment är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.
KAPPAHL SÖKER DIGITAL KOMMUNIKATÖR
Till vår marknadsavdelning söker vi en erfaren Digital Kommunikatör. Du kommer att ingå i ett starkt team som tillsammans ansvarar för KappAhls lojalitetsprogram, webb, eCommerce och sociala medier. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast, placering på vårt huvudkontor i Mölndal.
Ditt ansvar
Din huvuduppgift är att ansvara för kommunikationen i våra ägda och förtjänade digitala kanaler. Du ansvarar för att planera och skapa innehåll, aktiviteter och effektiv kundkommunikation. Du leder arbetet med att löpande uppdatera våra kanaler och du är operativt med och utvecklar våra digitala plattformar och kommunikationslösningar framåt.
Din profil och personlighet
Du som söker har relevant, högre utbildning inom området och mångårig erfarenhet som digital kommunikatör. Du brinner för att skapa digitala kundmöten och vet hur digital kommunikation bäst fungerar beroende syfte, mål och kanal. Du är kreativ och har fingertoppkänsla för kommunikation som inspirerar, informerar, engagerar och genererar försäljning. Det är viktigt att du är en lagspelare och uppskattar många kontaktytor. Att du har gedigen erfarenhet av CMS-verktyg, är expert på text- och bildhantering är en självklarhet.
Du har stor erfarenhet av detaljhandel, brinner för mode, är prestigelös, strukturerad, målinriktad och motiveras av goda försäljningsresultat. Vidare uppskattar du att arbeta i ett högt tempo, kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har förmågan att behålla lugn och struktur även i stressade situationer. Att du behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning för denna tjänst.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jens Axelsson, CRM & Online Chef, på telefon 0704-71 55 79. Din ansökan ser vi fram emot senast den 11 augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35