OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter!
Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbarhet i fokus.
Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rättsväsende samt Institutionsvård och övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Vi är cirka 160 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.
Om tjänsten
Specialfastigheter behöver stärka Kommunikationsenheten med en digital kommunikatör som leder och utvecklar arbetet inom området, men som också jobbar brett med andra kommunikationsuppgifter där det behövs.
En av dina huvuduppgifter blir att ansvara för och driva trafik till våra sociala mediekanaler, främst Instagram, Linkedin och Facebook. Du producerar, redigerar och publicerar inlägg i olika format, initierar kampanjer och tar ställning till sponsrat innehåll – allt för att effektivt nå våra målgrupper. I arbetet ingår även att utbilda och hjälpa medarbetare att använda sociala medier, både som ambassadörer och som kontoinnehavare.
På Specialfastigheter vill vi utveckla kommunikationen inom digital medieproduktion. I tjänsten ansvarar du för att producera och designa innehåll i olika format för digital publicering. Du spelar in och redigerar både enklare och mer genomarbetade produktioner inom rörlig bild. Alltmer av vår kompetensutveckling sker genom e-learning och här får du också en viktig roll i produktionen av sådant material.
Du analyserar statistik och utfall inom samtliga av våra digitala kanaler – sociala medier, externa webben och intranätet – och föreslår och genomför förändringar för att vi hela tiden ska förbättra effektiviteten i vår kommunikation.
I övrigt ingår att vara allmänt behjälplig i det löpande kommunikationsarbetet, till exempel att skriva nyheter till extern webb och intranät, assistera medarbetare med material samt visst layoutarbete, researcharbete och att delta i planering och genomförande av medarbetardagar och vårt deltagande på olika mässor.
Om dig
• Vi söker dig som läst kommunikation och media eller likvärdig utbildning vid universitet, högskola eller annat relevant lärosäte alternativt har motsvarande kunskaper förvärvade i yrkeslivet.
• Vi värdesätter kunskaper inom kommunikationsområdet i allmänhet och fördjupade kunskaper inom sociala medier, digital kommunikation och medieproduktion i synnerhet.
• Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, både i längre nyhetstexter och kort och rappt i sociala mediesammanhang.
• Du kan driva våra sociala medier men också kompetensutveckla kollegorna. Du bör ha praktisk erfarenhet av att skapa innehåll till de olika plattformarna samt en förståelse för kanalernas målgrupper, funktioner och syften.
• Du är kunnig inom film/rörlig bild vad gäller till exempel olika inspelningstekniker, presentationsformat och berättarformer.
• Du behärskar Adobesviten och har känsla för form och layout.
• Du förstår Google Analytics och kan sökmotorsoptimering
Som person är du driftig, kreativ och produktiv – du är idérik och kan snabbt omsätta idéerna till praktik. Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ och gillar att arbeta både enskilt och i grupp. Du är flexibel och kan arbeta med olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är nyfiken och följer utvecklingen inom digital kommunikation och tänker på hur vi som företag kan bli bättre inom området. Du har fingertoppskänsla för varumärkesbyggande och blir snabbt en del av gemenskapen för att kunna spegla relevanta delar av vår verksamhet i de olika kanalerna.
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Linköping eller Stockholm. Kommunikationsenheten består idag av tre personer – två (inklusive kommunikationschefen) sitter i Stockholm och en i Linköping.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 14 juni men ansök gärna redan idag då urval görs löpande.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Ledarna, Gustav Tidman, 010-788 62 53
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03