OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Dalarna är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län.
Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.
ARBETSUPPGIFTER
Som digital kommunikatör arbetar du med innehåll och utveckling för att göra Länsstyrelsen Dalarnas kommunikation begriplig och tillgänglig i digitala kanaler. Du arbetar för att webbplats och sociala medier ska vara en länk mellan Länsstyrelsen Dalarna och våra olika målgrupper. Du fångar också upp och samordnar önskemål från våra olika verksamheter och tar reda på vad myndigheter, andra offentliga aktörer, företag, organisationer och medborgare efterfrågar.
Ditt arbete är både operativt och strategiskt. Vi ser dig som en nyckelkompetens för att stödja webbredaktörerna ute i verksamheten. Genom att bidra med kunskap, inspiration och goda idéer säkerställer du att vår webbplats alltid är aktuell och intressant. Du hjälper oss att anpassa våra kanalval efter kommunikationsbehov och följer upp digitala insatser med hjälp av analysverktyg, såsom Google Analytics. Med din hjälp rör sig Länsstyrelsen Dalarnas kommunikation mot teknikens framkant.
Som digital kommunikatör kommer du att vara en resurs för hela myndigheten. Du ska delta i arbetet med att planera, producera och publicera redaktionellt innehåll av olika slag för våra verksamhetsområden. Du skriver och redigerar texter, bilder och övrig grafik, framförallt för webben. Du förväntas också ansvara för frågor som rör sociala medier och svarar för vår närvaro och kommunikation i kanaler som Twitter, Facebook och LinkedIn. Dessutom arbetar du med kommunikation i våra egna interna digitala kanaler, med utgångspunkt från Länsstyrelsen Dalarnas intranät.
Denna tjänst är säkerhetsklassad, det innebär att du måste vara svensk medborgare och att registerkontroll kommer att göras vid en anställning.
KVALIFIKATIONER
Krav
• Kommunikations-, media- eller journalistutbildning från universitet/ högskola, eller annan erfarenhet vi bedömer vara motsvarande.
• Erfarenhet av digitalt redaktionellt arbete
• Erfarenhet av att arbeta med sociala kanaler såsom Twitter, Facebook, och LinkedIn
• Erfarenhet av att skriva, redigera och webbanpassa texter
• Erfarenhet från arbete i Adobe-program som Photoshop och InDesign
• Erfarenhet från arbete i SiteVision och/eller andra jämförbara CMS
Meriterande
• Erfarenhet av att delta i utvecklingsprojekt för webben
• Erfarenhet av planera, strukturerar och bygga nytt innehåll för webben
• Grundläggande kunskaper om HTML
• Erfarenhet av SharePoint
• Erfarenhet av sökmotoroptimering
• Erfarenhet av mätning och uppföljning av digitala plattformar
• Erfarenhet av tillgänglighetsfrågor enligt WCAG 2.0
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, kreativ och effektiv. Du är nyfiken på människor, brinner för ny teknik, och trivs med att arbeta i en servicefunktion som innebär mycket interna och externa kontakter. Vi tror att du är en utåtriktad, engagerad och positiv medarbetare som vill bidra med egna idéer och påverka Länsstyrelsen Dalarnas framtida digitala kommunikationsarbete. Dessutom är du driftig, initiativrik och kan självständigt prioritera och ansvara för ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.
Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
Vi tar gärna emot samtal av dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
funktionssamordnare Per Johansson
010-225 03 41
platsansvarig Idrekontoret John Halvarsson
010-225 03 35
Lotta Larson, Kommunikationschef
010-225 02 04
Länsantikvarie Fredrik Sandberg
010-225 04 60
Funktionssamordnare Ann-Louise Haglund
010-22 50 284
enhetschef Per-Erik Sandberg
010-225 03 02
Funktionssamordnare Veronica Moraeus
010-22 50 481
funktionssamordnare Anna Myrtin
010-225 02 88
enhetschef Lars-Håkan Jönsson
010-22 50 443
Kajsa Sjösvärd
010-22 50 461