OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du viljan att ständigt utvecklas och sträva mot effektivisering och förbättring? Lockas du av att arbeta på en arbetsplats där fokus ligger på att skapa värde och service för alla de som bor i och arbetar inom Skövde kommun? Är du en kreativ person med intresse för kombinationen av kommunikation och IT? Då är du kanske den vi söker!
Hos oss blir du en del av kommunikationsenheten, som arbetar med att driva, utveckla och stödja kommunens kommunikation och kanaler. Till vardags kommer du att ingå i den del av enheten som arbetar med utveckling av kommunens externa och interna webbsidor och tillhörande digitala tjänster. Detta innebär mycket dialog med hela organisationen och ett tätt samarbete med vår IT-avdelning.
ARBETSUPPGIFTER
Den digitala arbetsplatsen har haft en enorm utveckling de senaste åren och det är viktigt att intranätet utvecklas i samma takt för att sy ihop alla kommunikations- och samarbetsfunktioner. För att svara upp mot nya förutsättningar och förändrade interna behov har vi valt att bygga om vårt intranät från grunden.
Vid uppbyggnad och införande av vårt nya intranät kommer ett stort fokus ligga på att stödja våra sektorers övergång till den nya plattformen. Vi behöver därför ett tätt internt samarbete, där vi kontinuerligt fångar in behov, testar lösningar och ger varandra feedback. Detta så att vi kan bygga ett intranät som skapar värde för alla och når ut till hela kommunorganisationen.
Det är här du kommer in! Hos oss blir du en viktig spelare i de redaktionella delarna av införandeprojektet och formandet av intranätets användarupplevelse. Genom att fungera som länk mellan projektet och nyckelpersoner i våra sektorer, ser du till att de får det stöd de behöver i övergången och att den nya lösningen fyller sektorernas behov.
Framöver kommer du också vara involverad i arbetet med utveckling av den externa webbplatsen och dess e-tjänster.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Lyssna in och sammanställa behov
• Bygga upp sidor, sidstruktur och navigation
• Skapa och modifiera olika sidmallar
• Flytta delar från nuvarande intranät till vår nya lösning
• Granska, skriva och anpassa texter utifrån olika behov
• Vara kontaktperson och redaktionellt stöd till vår redaktörsorganisation
• Utbilda och ge support i våra webbverktyg
• Arbeta med enklare bildbehandling
Hos oss blir du del av ett kompetent team med härliga kollegor och du får förutsättningar att må bra på jobbet och livet i stort!
KVALIFIKATIONER
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, webb eller annan utbildning/erfarenhet från området som arbetsgivaren bedömer som relevant. Om du har erfarenhet från likande roller är det meriterande, men är inget krav.
• Grundläggande kunskaper i bildbehandling
• Kunskap om att arbeta med webbpublicering och CMS-verktyg
• Erfarenhet av att skriva och anpassa texter för olika målgrupper och kanaler
Du är bra på att:
• Vara lyhörd, lyssna in behov, coacha och stödja
• Sätta dig in i användarens perspektiv, tänka användarupplevelse och kundresa
• Uttrycka dig i skrift och målgruppsanpassa texter
• Skapa struktur och ordning
Meriterande är:
• Kunskap inom tillgänglighetslagstiftning och tillgänglighetsanpassning
• Grundkunskaper i HTML och CSS.
• Erfarenhet av att arbeta med e-tjänster
• B-körkort
Vi planerar att hålla intervjuer 28 och 29 juni och vi vill gärna att du anger ett löneanspråk i din ansökan.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommundirektör Tomas Fellbrandt
0500-49 81 11
HR partner Malin Elfström
0500-49 84 38
Chef HR-enheten Sofia Myrman
0500-49 82 42
Löne- och avtalschef Daniel Strandberg