OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dansens Hus är Nordens största gästspelscen för samtida dans. Varje år presenterar vi mellan 30-40 nationella och internationella gästspel på våra scener. Utöver det arbetar vi med att stötta det fria fältet bland annat genom tekniska residens där vi bidrar med resurser och kompetens. Just nu befinner vi oss i en spännande fas av verksamhetsutveckling. Vi söker dig som vill vara med på vår resa och bidra när vi ska etablera en ny scen för dans och bli en starkare aktör vad gäller att samproducera dans och koreografi.
Vi visar dans på tre scener: två vid Norra Bantorget i City och en, Elverket, på Linnégatan på Östermalm. På Dansens Hus arbetar cirka 20 personer inom produktion, teknik, kommunikation och administration.
Rollens innehåll:
Du är vår expert på kommunikation i digitala medier. Tjänsten har två huvuddelar: du arbetar dels med datadriven marknadsföring på våra digitala plattformar, och dels skapar du innehåll, berättelser och engagemang genom text, bild och film till dessa plattformar.
Du gör kommunikation både kring Dansens Hus som Sveriges största och ledande gästspelsscen för samtida dans, såväl som försäljningskoncept för enskilda föreställningar. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen tar du fram material som du sedan sprider där du ser att det får störst effekt. Du har en god strategisk förståelse för hur vi med hjälp av digitala medier fördjupar, bibehåller och skapar nya relationer. Du planerar, genomför, analyserar, optimerar och följer upp dina insatser. Du ansvarar för vår digitala annonsering. Självklart baserar du insikter och beslut på data och är en intern pådrivare för datadrivna arbetssätt. Du ingår i Dansens Hus kommunikationsavdelning och rapporterar till kommunikationschefen.
Vem är du?
Du är en utåtriktad, kreativ och prestigelös person som trivs med att jobba i ett högt tempo.
Du kan snabbt växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du älskar data och drivs av att analysera och optimera dina insatser.
Du är en driven skribent som har förmåga att snabbt skriva ihop slagkraftiga texter.
Du har ett bra öga för bild och form, och kan fota, filma och redigera så att materialet blir klart för publicering.
Du har förmåga att driva frågor självständigt, men är också mån om vårt gemensamma arbete i teamet.
Du har ett stort intresse för kultur i allmänhet och gärna av samtida dans.
Du är snabb, stresstålig, noggrann och full av roliga idéer. Vi är en liten organisation vilket gör att alla på avdelningen också måste vara beredda att hugga in där det behövs. Och inte minst; du jobbar med humor och glädje.
Du gör kommunikation både kring Dansens Hus som Sveriges största och ledande gästspelsscen för samtida dans, såväl som försäljningskoncept för enskilda föreställningar. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen tar du fram material som du sedan sprider där du ser att det får störst effekt. Du har en god strategisk förståelse för hur vi med hjälp av digitala medier fördjupar, bibehåller och skapar nya relationer. Du planerar, genomför, analyserar, optimerar och följer upp dina insatser. Du ansvarar för vår digitala annonsering. Självklart baserar du insikter och beslut på data och är en intern pådrivare för datadrivna arbetssätt. Du ingår i Dansens Hus kommunikationsavdelning och rapporterar till kommunikationschefen.
Formella krav?
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
Vi tror att du är en person med minst 5 års erfarenhet av en liknande roll i en idédriven organisation eller byrå.
Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Cloud.
Eftersom vi i stor utsträckning arbetar med internationella kontakter är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Vad kan Dansens Hus erbjuda dig?
Vi är en liten, rörlig och pulshöjande organisation där vi varje vecka möter Sveriges, och världens, främsta danskompanier. I höst har vi expanderat och lagt till ytterligare en scen som vi kan presentera föreställningar på: Elverket. Du får veckor där ena dagen sällan är den andra lik och där vi tillsammans arbetar för att göra Dansens Hus till Europas främsta scen för samtida dans.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 % (med sex månaders provanställning).
Tillträde 1 januari 2022 eller efter överenskommelse.
Arbetet är huvudsakligen förlagt på dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer.
Vid frågor:
Kontakta kommunikationschef Susanne Wibert susanne.wibert@dansenshus.se
Ansökan:
Ansökan med CV, kort personligt brev (max 1 A4) samt referenspersoner skickas till ansokan@dansenshus.se
Sista ansökningsdag är 2021-10-21
Observera att urval och intervjuer sker löpande, och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.