OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital kommunikatör med öga för grafisk formgivning
Arbetsbeskrivning
Som Digital Kommunikatör är du ansvarig för att utforma innehåll till våra e-postutskick och sociala medier.
Du kommer arbeta nära vår CRM-specialist som bygger kampanjstrukturer och automatiska flöden, ditt uppdrag är att ansvara för att skapa innehåll till kampanjerna som ska driva lojalitet och försäljning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Skapa innehåll, bygga och skicka ut e-postutskick samt sms
Planera, skapa och publicera inlägg på sociala medier samt analysera och följa upp kampanjer
Arbeta för att öka antal medlemmar i BAUHAUS Premium
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett grafiskt öga för färg och form samt fallenhet för att uttrycka dig i text. Att du har förståelse för vad som driver försäljning, lönsamhet och lojalitet i både butik så väl som i e-handel ser vi som en självklarhet. Du drivs att ett självständigt arbete men är en teamsplare som är flexilbel och prestigelös. För att gilla det här jobbet bör du vara kreativ med gott ordningssinne.
Övriga kvalifikationer:
Minst 1-2 års kvalificerat arbete av digital kommunikation.
Kunskaper i Adobe är ett krav.
Goda kunskaper MS Office är ett krav.
Kunskaper i Apsis One är mycket meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Norska är meriterande.
BAUHAUS erbjuder:
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.