OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu förstärker vi vår marknadsavdelning och söker en Digital kommunikatör som brinner för försäljning och kundkommunikation.
Som Digital kommunikatör arbetar du med den digitala kundupplevelsen och har som huvuduppgift att arbeta med ÖoB:s kundklubb som har 1,6 miljoner medlemmar.
I tjänsten ingår att planera, skriva, producera och publicera content till digitala kanaler. Primärt fokus ligger på kundklubben och arbete med CRM, men arbete med sociala medier, webb och andra kanaler kommer att förekomma.
Kundklubbsarbetet innebär både att bidra med arbetet att rekrytera nya medlemmar samt stärka lojaliteten med våra befintliga medlemmar. Du arbetar främst operativt, men även strategiskt med att utveckla kundklubben och andra digitala kommunikationskanaler.
Kvalifikationer
Din passion är att skapa slagkraftig kommunikation och du har mycket god förmåga att kommunicera via text, bild och rörligt material i digitala kanaler.
Vi söker dig med:
Relevant utbildning inom marknadsföring/digital kommunikation.
Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande tjänst inom detaljhandeln.
Som person söker vi söker dig som är kreativ med ett bra språkligt gehör som kan anpassa tonalitet och innehåll efter behov, kanal och målgrupp. Du har bred erfarenhet av digitala kommunikationskanaler och har ett stort intresse och känsla för vad som är kommersiellt gångbart.
Du kan arbeta självständig i det operativa arbetet, likväl fungerar du bra i grupp och projekt. Du är strukturerad och framåtriktad. Du har också förmåga att hantera flera projekt samtidigt och van vid att följa upp både kundbeteenden och resultat i syfte att utveckla kommunikationen.
Du har goda kunskaper i verktyg såsom:
Adobe (framförallt Photoshop och InDesign)
CRM och e-postmarknadsföring (Voyado, Apsis eller liknande CRM-system)
Google Analytics (meriterande)
CMS/Webb/SEO/SEM (meriterande)
Du är serviceinriktad , självgående , och drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo där du ständigt strävar efter att utvecklas i din yrkesroll. Du är en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta, du hugger i och är inte rädd för att kavla upp skjortärmarna. Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut.
Tjänsten är heltid/tillsvidare och placerad vid Runsvengruppens servicekontor i Skänninge.
Välkommen med din ansökan senast 18 maj 2022. Urval kan komma att ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt!
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regionchef Per Wernqvist
Varuhuschef Marcus Sahlberg