OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med Östergötlands mest använda digitala kanaler? Och vara med och påverka hur vår digitala närvaro kommer att se ut framöver? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha något mer än ett jobb. Våra medarbetare bidrar och gör skillnad, varje dag.
Dina arbetsuppgifter
Som digital kommunikatör arbetar du i nära samarbete med våra övriga kommunikatörer med innehåll och form för olika typer av budskap i sociala medier, på digitala skärmar och i andra digitala kanaler. Innehållet kan vara såväl av informationskaraktär som av mer kampanjliknande format.
Mycket av arbetet kommer att handla om att skapa och nå ut med budskap och innehåll ombord på fordon, i yttre miljöer eller i de personliga digitala skärmar som människor väljer att använda i sin vardag. Du kommer också att delta i framtagningen av nya appar, skärmlösningar eller andra tjänster som förbättrar vår kommunikation med våra kunder och samarbetspartners.
Din profil
Du har högskoleutbildning eller liknande utbildning inom medie- och kommunikationsområdet eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har också en teknisk förståelse och ett intresse för funktioner och av att arbeta med att förbättra olika tjänsters användbarhet.
Du brinner för att skapa, optimera och distribuera engagerande innehåll och vet hur digital kommunikation fungerar bäst beroende på syfte, målgrupp och kanal. Det är också viktigt att du har kunskap eller erfarenhet av att arbeta med mätbara mål för att förbättra innehållet.
Du ska ha god förmåga att skriva anpassade texter och ha en bra känsla för layout. Det är ett plus om du har förmågan att själv producera rörligt material. Du arbetar självständigt men samarbetar gärna även med andra. Att ha många bollar i luften samtidigt är inte något problem för dig. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Adobe Photoshop och du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Som person är du öppen, kommunikativ och kreativ. Du är initiativtagande, driftig och gillar ett högt tempo. Du har förmågan att planera och leverera i tid och är en tydlig beställare när vi tar hjälp av andra leverantörer och samarbetspartners. Du följer med stort intresse utvecklingen av nya digitala kanaler eftersom det ingår som en naturlig del i din roll att fånga upp det senaste inom området.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Östgötatrafiken med Skill. Sista ansökningsdag 17 oktober 2016. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Caroline Asklöf på Skill, 013-32 94 15 alt. caroline.asklof@skill.se.
Om oss
På Östgötatrafiken erbjuds du stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar och agerar enligt våra kärnvärden öppenhet, professionalism och engagemang.
Östgötatrafiken har ca 150 medarbetare med huvudkontor i Linköping och en stor kundserviceverksamhet i Mjölby där vi har samlat funktioner som arbetar med bl. a trafikledning, trafikinformation, beställningar av färdtjänst och sjukresor samt kundservice backoffice. Därtill har vi egna kundcenter vid Resecentrum i Linköping och Norrköping. Vi har en budgeterad omsättning på ca 1,5 mdkr.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23