OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2020/069474
Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt jobb? Då är det här något för dig. Kommunikationsavdelningen rekryterar nu en digital kommunikatör med fokus på vår webbplats av.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Ditt nya jobb
Vi söker en driven webbredaktör med strategisk och operativ kompetens till enheten för press och digitala medier. Där arbetar du i vår webbredaktion som också omfattar intranät, sociala medier, nyhetsbrev, bild, film, och poddproduktion. Som redaktör arbetar du nära ytterligare en redaktör för av.se samt övriga medarbetare i webbredaktionen och avdelningens kommunikatörer. Vi har en omfattande webbplats som ständigt utvecklas i samverkan med det stora nätverk av sakkunniga som finns på Arbetsmiljöverket.
Kvalifikationskrav
- Högskoleexamen, minst 120 gamla eller 180 nya högskolepoäng inom kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig
- Minst fem års aktuell erfarenhet av yrkesmässigt redaktörsarbete med externa webbplatser
- Vana vid webbpublicering
- Du ska kunna Adobe Acrobat Pro och bildhantering i Adobe Photoshop
- Vana att samarbeta i en större organisation
- Mycket god förmåga att skriva intresseväckande med intressenternas behov i centrum och vana att använda klarspråk
För att lyckas i arbetet behöver du tycka om att både hantera förvaltning och driva webbarbete framåt i en komplex miljö. Du är trygg i din yrkesroll och bra på att skapa goda relationer med olika yrkesgrupper. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
EPI-server, Premiere Pro, SEO (sökmotoroptimering) och Google Analytics
arbeta med bildhantering och rörlig bild
att arbeta med nyhetsbrev
att jobba med funktionsbrevlåda
målsättning och utvärdering av kommunikation
att leda projekt
tjänste-/servicedesign
tillgänglighetsanpassning enligt WCAG
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast. Tjänsten är placerad i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning på sex månader.
Om du har frågor
Kontakta gärna enhetschef Gunilla Eng Åbrandt, telefon 010-730 97 20. Fackliga kontaktpersoner är Helena Fallberg, SACO, Magnus Moström, ST och Jenny Bengtsson, Seko telefon 010-730 90 00 (växel). Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 19 december 2020
Ansök genom att klicka på länken nedan. Vi tar endast emot ansökningar via det systemet.
Om Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag cirka 640 anställda fördelade på 13 orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns i Stockholm.
Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald. Olika perspektiv gör oss bättre.
Avdelningen för kommunikation ansvarar för extern och intern kommunikation. Den externa kommunikationen utgör tillsammans med verksamhetsområdena analys, regler och
inspektion Arbetsmiljöverkets kärnverksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20
Ulrica Klettner
+46 010-730 93 04