OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
2020/ 046799
Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete? Då är det här något för dig. Vi söker en digital kommunikatör med fokus på sociala medier, som vill arbeta både strategiskt och operativt. Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år.
Ditt jobb
Kommunikationsavdelningen söker en digital kommunikatör med fokus på att driva arbetet i våra sociala medier samt delta i innehållsarbetet på vårt intranät. De sociala medier vi jobbar med är Facebook, Linkedin, Twitter och Youtube. Rollen innefattar också att driva arbetet i Facebook och Linkedin. Innehållsarbetet på vårt intranät sker i nära samverkan med ansvarig redaktör för intranätet.
Du tillhör enheten för press och digitala medier, som är en av två enheter på kommunikationsavdelningen. Här får du drygt 25 kunniga och trevliga kollegor, bland andra kommunikatörer och pressekreterare. Tjänsten är placerad på webbredaktionen.
Kvalifikationskrav Minst tre års högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning.
Minst tre års erfarenhet av yrkesmässig t kommunikationsarbete med sociala medier, inom de senaste fem åren. Med detta menar vi gedigen erfarenhet av arbete med innehållsproduktion, uppföljning och moderering i sociala medier.
Mycket god förmåga att skriva begripligt och intresseväckande.
För att lyckas i arbetet behöver du tycka om att arbeta växelvis med strategisk planering och praktiskt genomförande samt vara intresserad av att delta i kommunikationsutveckling med intressenternas behov i centrum. Det är viktigt att du är drivande, trygg i din yrkesroll och samtidigt bra på att samarbeta med olika yrkesgrupper och intressenter, internt och externt. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Episerver och Premier Pro
arbete med intranät inom de senaste fem åren
tillgänglighetsanpassning och klarspråk
att arbeta med rörlig bild.
Mer om anställningen
Anställningen är ett vikariat på heltid med tillträde i november. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi har individuell lönesättning.
Om du har frågor
Kontakta enhetschef Gunilla Eng Åbrandt, telefon 010-730 97 20. Fackliga kontaktpersoner är Helena Fallberg, SACO, Marianne Svensson, ST och Jenny Bengtsson, Seko telefon 010-730 90 00 (växel). Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 14 september 2020
Ansök genom att klicka på länken nedan. Vi tar endast emot ansökningar via det systemet.
Om Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag cirka 640 anställda fördelade på 13 orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns, från november 2020, i Solna.
Avdelningen för kommunikation ansvarar för extern och intern kommunikation. Den externa kommunikationen utgör tillsammans med verksamhetsområdena analys, regler och inspektion Arbetsmiljöverkets kärnverksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20
Ulrica Klettner
+46 010-730 93 04