OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kreativ digital kommunikatör med en passion för sociala medier, film, foto och content creation? Då har vi ett uppdrag för dig!
Om uppdraget
Vi söker nu en digital kommunikatör för ett uppdrag hos en av våra kunder i Norrköping.
Uppdraget är heltid 100% med start den 8 januari och förväntas pågå till och med den 30 september 2024, med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag på 100%, där du arbetar kontorstid mellan 8:00 - 16:30 måndag till fredag.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som digital kommunikatör är din huvudsakliga uppgift att producera och publicera innehåll för olika kanaler t. ex budskap, infografik, foto, video och grafik för kundens sociala medier och webb.
Utöver detta kommer du även att:
- Hantera digitala verktyg och plattformar
- Producera och publicera digitalt innehåll anpassat efter mottagare och kanal (såsom nyhetsbrev, artiklar eller sökoptimerade texter)
- Skapa, genomföra och följa upp strategier som stöttar verksamhetens mål
- Mäta, analysera och rapportera effekter av myndighetens digitala kommunikationsinsatser
- Ta fram strategier och aktiviteter för optimering av inlägg
- Skapa onlineannonsering
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
- Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkes byggande
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
- Webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
- Erfarenhet av att arbeta med enkäter
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du självgående, kreativ och har en god förmåga att kombinera strategiskt och operativt arbete. Den efterfrågade erfarenheten ska ha erhållits under de senaste tre åren.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-05
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson