OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.
ARBETSUPPGIFTER
Som Digital kommunikatör till destinationen Göteborgs prioriterade digitala kanaler är du en del av redaktionen på inhouse och är därmed en nyckelperson i arbetet med att utveckla attraktiv kommunikation för våra målgrupper. Huvudansvaret i tjänsten handlar om att utveckla, skapa, publicera, optimera och förvalta innehåll med syftet att få fler att välja och upptäcka Göteborg. Tillsammans med kollegor upprättar du en publiceringskalender med kampanjer och aktiviteter för destinationens digitala kanaler. Du arbetar proaktivt med optimering och utvärdering av innehåll i syfte att skapa bättre kommunikation för våra målgrupper.
I tjänsten ingår även att hålla sig väl uppdaterad inom senaste utvecklingen inom digitala trender och sociala medier vilket sedan omsätts i kreativ kommunikation.
Andra arbetsuppgifter som också förekommer:
• Göra research och ta fram relevant innehåll för destinationens digitala kanaler
• Medverka i konceptutveckling av digital marknadsföring
• Säkerställa att allt innehåll väl speglar varumärkets profil och kärnvärden
• Ge råd och stöd till övriga enheter inom bolaget och externa partner inom sitt expertområde
• Medverka i avdelnings utvecklingsarbete och i övriga uppdrag när relevant och efter behov
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du en relevant akademisk utbildning inom media/kommunikation, journalistik och/eller digital kommunikation. Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet från operativt arbete med digital kommunikation och marknadsföring på webben samt i sociala medier. Tjänsten kräver att du är en skicklig, stilsäker och kreativ skribent, både på svenska och engelska. För att lyckas i tjänsten så ser vi att du behöver ha ett stort intresse för staden Göteborg och dess närområde, eller tidigare erfarenhet av destinationsmarknadsföring.
Du har erfarenhet av att arbeta i CMS-verktyg, gärna Wordpress samt Facebook business manager eller liknande SOME verktyg. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med mätning och uppföljning, samt köpt annonsering i Facebook och Instagram samt erfarenhet av att ha arbetat med sökmarknadsföring (köpt eller organiskt). Det är även en fördel om du har kunskaper inom de vanligaste Adobe-programmen.
Vi ser att det finns vissa egenskaper som är viktiga för att vara framgångsrik i rollen. Har du exempelvis en stark kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och effektivt sätt når fram så är det en bra början. Du har förmågan att arbeta tillsammans med andra för att nå mål samt agerar utifrån det gemensamma uppdraget för att bidra till helheten. Du är kreativ och bidrar gärna med nya tankar och lösningar samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar.
Känner du att det är dig vi letar efter så hoppas vi att du tar dig tid att skicka in en ansökan!
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2022-01-09. Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via www.goteborgco.se. Vid frågor om tjänsten kontakta Louise Parra Karlander (Enhetschef Inhouse). Vid övriga frågor kontakta Karin Bergman (HR Business Partner). Samtliga nås via 031-368 40 00.