OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital kommunikatör med strategisk inriktning
Har du erfarenhet av digitala kanaler och vill använda dina strategiska kunskaper i en organisation som arbetar för att stärka barnen, och världen de drömmer om? Då är det dig vi söker!
Barnrättsorganisationen Erikshjälpen söker en nyfiken och strategisk digital kommunikatör till vår Inhousebyrå på huvudkontoret i Huskvarna. Vi vill utveckla och stärka vår närvaro i sociala medier för att skapa engagemang och nå fler.
Inhousebyrån är en del av Kommunikations- och insamlingsavdelningen som arbetar med givarrelationer, företag, event, opinionsbildning och marknadsföring. Vi skapar och publicerar innehåll till Erikshjälpens olika kanaler (sociala medier, webb, tidning, brev, intranät, annonser, tryckt material) utifrån strategiska kommunikationsplaner.
Arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande kommunikatör med stort intresse för digitala kanaler. Din uppgift blir bland annat att tillsammans med kollegorna;
- ta fram tydliga strategier utifrån målgrupp och budskap
- planera, producera, publicera innehåll till våra digitala kanaler
- mäta, analysera och optimera resultat
- utforska och testa nya sätt att kommunicera med olika målgrupper
- bevaka trender och utveckling inom digitala kanaler
Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har ett par års dokumenterad erfarenhet som digital kommunikatör, men inget krav. Du behöver kunna arbeta i Adobe CS-programmen (PhotoShop, Indesign och Illustrator), och bör även kunna hantera webbpubliceringssystem och CMS, gärna Wordpress, på användarnivå.
Du är van att arbeta operativt och strategiskt med sociala medier och kan inspirera och utbilda andra inom verksamheten. Vi ser också att du har kunskaper inom digital marknadsföring och har jobbat med digitala verktyg som Facebook Business Manager och Google Analytics.
Du planerar självständigt ditt eget arbete och tar ansvar för att hålla de tidsramar som finns. Som kommunikatör förstår du din roll i organisationen och har en förmåga att agera och fatta beslut utefter organisationens bästa och helhet. Du följer aktivt med i utvecklingen inom sociala medier samt anpassar kommunikation och kanalval efter våra olika målgrupper. Du följer också upp ditt eget arbete genom statistik och analys.
Som person har du ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är en person som ofta kommer med idéer och förslag på hur man kan utveckla arbetet. I tjänsten kommer du att samarbeta med många personer och trivs med detta. Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter.
Du delar Erikshjälpens värdegrund som bygger på tre grundprinciper. Läs mer kring vår värdegrund på erikshjalpen.se/var-vardegrund/
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 4 juni till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Digital kommunikatör”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är ett vikariat på 100 % under minst 1 år. Placeringsort Huskvarna, men delar av arbetet kan ske på distans. Tillträde efter sommaren eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Ann-Sofie Lekenstam på telefonnummer: 0725-777090 eller mail: ann--sofie.lekenstam@erikshjalpen.se
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand på www.erikshjalpen.se
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.