Digital kommunikatör och webbansvarig till kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en digital kommunikatör och webbansvarig till vår kund i Stockholm. Uppdraget är beräknat att påbörjas 01-04-2024 och pågå till och med 25-09-2024 på heltid.

Uppdraget
Sektionen internkommunikation ansvarar för att utveckla, följa upp och stötta organisationen inom området internkommunikation. Inom vår kunds ansvarsområden finns intranät, webb och deras sida på LinkedIn. Vår kund arbetar för att dem ska vara en kommunikativ organisation med rätt stöd från kommunikation och väl optimerade utbildningar, mallar, verktyg och kanaler. Dem ansvarar också för att skapa inspirerande och utmanande chefs- och medarbetarmöten. Övriga sektioner inom avdelningen kommunikation och försäljning arbetar med press, marknad, projektkommunikation, samt resenärsservice och försäljning.

Du kommer arbeta med nyheter och långsamt innehåll på vår kunds webbplats och på deras intranät, som dem delar med övriga förvaltningar och verksamheter i regionen. Du arbetar i nära samarbete med olika informationsägare runtom i vår organisation och vår nyhetsansvarige.

Du får bland annat jobba med:

- Du utgår från din specialistkompetens som kommunikatör för att stötta informationsägare. Du lyssnar in och hjälper dem att tillgängliggöra sin viktiga information till resten av organisationen.

- Du hanterar dagligen stora mängder information på intranät och regionwebb och strukturerar den och gör den begriplig för användarna.

- Du leder, tillsammans med vår kunds nyhetsansvarige, redaktörsorganisationen för intranätet och säkerställer att de har ett tryggt stöd.

- Du deltar i olika utvecklingsprojekt och redaktörsgrupper för webb och intranät. Våren 2024 lanseras Region Stockholms nya webbplats - du kommer i högsta grad vara involverad i det projektet.

Rollen tillhör sektionen för internkommunikation och kommunikationsstöd, som ryms inom avdelningen kommunikation och försäljning. Rollen rapporterar till sektionschef för internkommunikation och kommunikationsstöd.

Om dig
Obligatoriska krav:

- Minst 2 år akademisk utbildning inom media och kommunikation eller motsvarande yrkesutbildning

- Minst 5 års sammanlagd erfarenhet av innehållsarbete för webb och intranät

- Minst 5 års erfarenhet av arbete i Optimezly/Episerver eller andra likvärdiga CMS

Mervärdeskrav:

- Minst 2 års sammanlagd erfarenhet som huvudansvarig av innehållsarbete för webb och intranät

- Minst 2 års sammanlagd erfarenhet i rollen som specialist, huvudredaktör och/eller utvecklingsansvarig av arbete i Optimezly/Episerver

Krav på Personliga egenskaper:

- Du ska vara noggrann

- Du ska vara lyhörd

- Du har en god och får energi av att ha många kontakter

- Du är stresstålig och kan hantera flera ärenden samtidigt

- Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Övrig information

- Start: 01-04-2024
- Slut: 25-09-2024
- Omfattning: Heltid
- Placering: Stockholm

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2024
  • Ansök senast: 8 mars 2024

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024