OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skarpsynt och ödmjuk digital kommunikatör som gillar att kommunicera med både hjärna och hjärta? Vill du föra en organisation som är relativt grön inom sociala medier och digital marknadsföring till nya höjder? Då kan Stora Sköndal vara arbetsplatsen där du känner dig som hemma!
Stora Sköndal är en idéburen stiftelse där allt ekonomiskt överskott går tillbaka till verksamheterna och de människor vi stödjer, vårdar och ger omsorg.
Tillsammans är vi drygt 750 medarbetare som arbetar utifrån visionen ”ett samhälle med självklar plats för alla”, där vi driver verksamheter inom stöd, vård, omsorg, utbildning, forskning och fastighetsutveckling.
Din profil
Nu letar vi på Stora Sköndals kommunikationsavdelning efter en ny kollega att lära känna, bolla idéer och ha roligt med! Vi vill att du som söker ska vara en grym digital kommunikatör med vana av att driva kommunikationsprojekt, stora som små, interna som externa. Du behöver ha erfarenhet av att upprätta kommunikations- och aktivitetsplaner för olika typer av projekt, och kunna hantera projekten från ax till limpa på såväl ett strategiskt som ett operativt plan. Att dela kunskap är en självklarhet för dig, och du tycker lika mycket om att lära ut dina egna färdigheter som att ta till dig ny kunskap som dina kollegor delar med sig av.
Sociala medier-ansvarig
Rent praktiskt innebär rollen som digital kommunikatör på Stora Sköndal att du är ansvarig för stiftelsens sociala medier. Självklart innefattar detta det dagliga operativa arbetet med våra konton, men framförallt behöver du ta ansvar för det strategiska utvecklingsarbetet och analysfunktionen. Du ska kunna producera rörligt och interaktivt innehåll, och lägga upp annonskampanjer och sponsrade inlägg i våra so-me-kanaler − och veta hur de ska planläggas för optimal effekt, utifrån uppsatta mål och målgrupper.
Då du är en hejare på det här med sociala medier, är du givetvis också en van användare av GoogleAds och Google Analytics, och är taggad på att förbättra Stora Sköndals närvaro, samt in- och output via dessa plattformar.
Webbredaktör
Utöver att vara en fena på att få företag att sticka ut via sociala medier, är du en van webb- och intranätsredaktör som med lätthet byter mellan kort- och långsiktigt perspektiv, och du har också förmåga att skriva små kärnfulla artiklar när det behövs.
Grafisk ådra välkommet
Som digital kommunikatör hos oss bör du även kunna göra grundläggande grafiska jobb i InDesign så som broschyrer, affischer, vepor och tidningsannonser. Och du ska också kunna lägga beställningar, återkoppla och följa upp med externa samarbetspartners så som grafiska byråer eller tryckerier.
Personliga egenskaper
Som person är du självgående med ett eget driv, men gillar också att jobba i team och tar en aktiv roll när det gäller att bolla idéer och utbyta tankar med dina kollegor. Du har förståelse för att alla i en grupp har ansvar för den goda stämningen och att hålla den positiva energin uppe, och du snålar inte med att lyfta dina arbetskamrater. Som i de flesta yrken kan det tidvis bli mycket att göra och många projekt som behöver hållas vid liv samtidigt. Det är därför viktigt att du har egen förmåga att prioritera och balansera upp i stressiga tider, och att du har en tät kontakt med kommunikationschefen.
Träffad? Sök!
Utöver alla ”du ska och du behöver kunna” ovan hoppas vi såklart att du har många egna idéer och tankar som skulle kunna föra Stora Sköndals digitala marknadskommunikation framåt, då vi arbetar med ständig utveckling och förbättring. Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom idéburen organisation är det en bra erfarenhet att ha med sig i ryggsäcken, men det viktigaste för oss är din inställning. Om du är en glad prick med hjärtat på rätta stället som vill komma till en varm arbetsplats där man bryr sig om varandra, och där man stöttar, lyfter och ser till att utvecklas tillsammans, ja, då kan Stora Sköndal vara helt rätt för dig!
Känner du dig träffad? Hör av dig så fort som möjligt. Vi behandlar ansökningarna löpande och kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningstiden gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstid/Varaktighet
100%. Tillsvidare. 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Utbildning och kunskaper
Högskoleexamen eller annan utbildning inom marknad och kommunikation som anses lämplig för uppdraget. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket. Kunna hantera dokumentationsverktyg, internet, e-post, MS Office, Adobe Creative Cloud-program, Googles plattformar samt webbpubliceringsverktyg.
Kontakt
Josephine Uppman, Marknads- och kommunikationschef. Tel. 076-002 91 60.
E-post: josephine.uppman@storaskondal.se
Ansökan
Skicka in ditt ansökningsbrev och cv omgående via e-post, vi tar inte emot ansökningar per brev. Rekryteringen pågår löpande.