OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Detta är ett långt uppdrag, ca ett år med önskad start 1/11. Tjänsten är 50%.
Vår kund i Täby utvecklar, konstruerar och bygger ihop avancerade maskiner och är världsledande inom sitt teknikområde.
Som Kommunikatör har du en bred roll och har det fulla ansvaret för att driva och utveckla företagets digitala kanaler.
Du kommer att vara ansvarig för kundens koncernwebbplatser och leder webbstyrningsarbetet tillsammans med kundens webb-byrå som tex planera och prioritera utvecklingsuppgifter, testa ny funktionalitet och följa upp prestanda. Du har också ansvar för att skapa och implementera digitalt innehåll.
Du har interna samarbeten för att definiera digitala färdplaner genom att samla in och prioritera affärsbehov, samordna implementeringen av nya funktioner, säkerställa kvalitetsleverans och stödja marknadsföringsteamens webbehov.
Du är också ansvarig för att proaktivt driva och upprätthålla kommunikation i sociala kanaler i linje med verksamheten och dess ambition.
Din bakgrund
Personen vi söker har examen inom design, kommunikation eller liknande. Du har minst fem års erfarenhet från liknande roll.
Du ser dig som en erfaren innehållsstrateg med förmåga att skapa tilltalande innehåll.
Vi vill att du har erfarenhet från webbprojektledning, samordning, planering och diskussion av lösningar med IT-utvecklare (frontend, backend och UX-designers) Du behöver flera års erfarenhet från arbete med webbinnehåll och olika CMS-verktyg.
Kunskap i Adobe Photoshop är ett måste och erfarenhet av Google Analytics och/eller andra analytiska verktyg för att förstå webbplatsers prestanda är en stor fördel.
Du talar och skriver flytande på svenska och engelska
Du som person
Vi söker Dig som är prestigelös, effektiv, kvalitetsmedveten och ansvarsfull. Du är god vän av ordning & reda. Att jobba tillsammans i team är en självklarhet för dig.
Din ansökan
Hjärtligt välkommen att söka en spännande och varierad tjänst på ett High-tech bolag i Täby. Har du frågor ber vi dig ringa till Camilla Molander, 08-120 88 788 eller Christer Johansson på Thalamus 08-120 88 744.
Söker tjänsten gör du lämpligast via vår hemsida eller annan lämplig annons. Sista ansökningsdag är 2020-10-25. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och vi önskar tillsätta tjänsten så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att få läsa din ansökan.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (IT/ Telekomavtalet inte bemanningsavtalet), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?