OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av kommunikation som verktyg för att nå interna målgrupper? Har du vana av redaktionellt arbete i team? I så fall kan den här anställningen vara något för dig.
Dina arbetsuppgifter
Intranätredaktionen har som främsta uppgift att förse ledamöter, anställda och partikanslier med ett effektivt internt kommunikationsstöd. Som medarbetare i redaktionen ansvarar du för att planera, producera och publicera innehåll på riksdagens intranät. Tillsammans med dina kollegor i redaktionen tar du fram, analyserar och följer upp statistik.
Du kommer att ha många kontakter i organisationen och stödja andra enheter genom att hitta lösningar på kommunikationsbehov, både på intranätet och ibland i andra interna kommunikationskanaler.
Dina kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom området kommunikation eller annan lämplig studiebakgrund och minst tre års erfarenhet av arbete som webbredaktör eller intranätredaktör i en myndighet eller annan offentlig verksamhet. Du är en god skribent och har stor vana av publiceringsverktyget Episerver. Vi söker dig som brinner för god internkommunikation och effektiva intranät.
Du är en driven och engagerad skribent med intresse för samhällsfrågor. Du har lätt för att värdera och göra innehåll begripligt, anpassat utifrån olika målgruppers behov. Det är meriterande om du har ingått i en redaktion och har erfarenhet av att delta i digitalt utvecklingsarbete.
Som person är du effektiv och noggrann, har lätt för att samarbeta med andra och ett gott omdöme.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
Anställningen är placerad på enheten kommunikationsplanering som ansvarar för kommunikationsstrategiskt arbete, projektstöd, grafisk kommunikation och riksdagens intranät. Enheten är en av fem enheter inom kommunikationsavdelningen som tillsammans arbetar för att tillhandahålla ett effektivt kommunikationsstöd till våra interna och externa målgrupper.
• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Heltid
Anställningen är tidsbegränsad till 12 månader.
Referensnummer: 1826-2020/21
Ansök senast den 14 maj 2021.
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
• Hanna Fägerlind, enhetschef, 08-786 55 88
• Josefina Lodin, samordnare, 08-786 56 62
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86