OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Digital Kommunikatör på Jobman Workwear spelar du en viktig roll i att bygga vidare på vår kommunikation både digitalt som analogt mot våra slutanvändare och återförsäljare. I rollen ingår även att göra utskick av nyhetsbrev och utveckla webben. Du jobbar agilt och är inte rädd för att testa nytt, här finns möjligheten att själv få vara delaktig i utformandet av rollen. Du är med där det händer och är länken mellan Jobman och externa byråer. Tillsammans med dem tar du fram och formar marknadsmaterial för webb och analogt. Rollen innefattar också dialog med byråer inom SEO och SEM för att få en skjuts i det, du ska paketera varumärket på ett bra sätt och agera kravställare vid behov.
Du kommer ha interna kontaktytor med vilka du kommer samarbeta i olika delar av arbetet. Tillsammans med sälj och innesälj kommer du skapa marknadsplaner, med Produktutveckling och inköp ska texter och foton produceras vid nya produktsläpp. I arbetet med mål och KPI:er kommer du ha kontakt med VD, det är även till VD du rapporterar.
Exempel på arbetsuppgifter:
Vara delaktig i att bygga strategier för digital/analog kommunikation samt driva operativa insatser
Identifiera berättelser och skapa engagerande innehåll som stärker varumärket
Hitta vägar för att utveckla Jobman Workwears arbete i sociala kanaler
Följa upp, utvärdera och utveckla närvaron och innehållet i kanalerna när de är uppsatta
Ansvara för innehållsstrategin för sociala medier på sikt
Medverka i framtagning av produktkataloger och säljpresentationer
Dialog med byråer vid behov
Om dig
Hit söker vi en självgående och nyfiken person som ser lösningar i stället för problem. Du har ett kommersiellt tänk i att driva affär och jobbar prestigelöst. En av dina drivkrafter är att få vara med och göra skillnad, med en positiv inställning tar du dig an dina arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att utmana arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina tankar och kompetenser. Vi ser gärna att du lockas av den kreativa delen i rollen och har erfarenhet av bildredigeringsprogram. Du är en van skribent med vana av att anpassa budskap till målgruppen, på så sätt når du ut på bästa möjliga sätt.
Önskad bakgrund
Akademisk utbildning inom kommunikation eller annat relevant område
Tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete
Erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg
Erfarenhet av att arbeta med LinkedIn, Facebook och Instagram
Meriterande om du har:
Kunskap i Apsis, Mailchimp eller liknande e-mailverktyg
Kunskap i Storykit, Photoshop eller liknande program
Om Jobman Workwear
Jobman Workwear AB utvecklar och marknadsför hållbara kläder som skyddar arbetaren i sitt dagliga arbete. Jobman Workwear grundades 1975 och är idag en av marknadens ledande leverantörer av arbetskläder. Försäljningen sker i dagsläget via återförsäljare och distributörer i Sverige och på ett 15-tal internationella marknader. Jobman Workwear har idag strax över 20 medarbetare och omsätter ca 110 milj. Jobman Workwear ingår i det börsnoterade bolaget New Wave Group AB.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se.