Digital kommunikatör till Pensionsmyndigheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med digital kommunikation på en samhällsviktig myndighet? Är du strukturerad, lyhörd och kan arbeta självständigt samt trivs med varierande arbetsuppgifter i en stöttande roll? Då är detta uppdrag på Pensionsmyndigheten rätt för dig, där du erbjuds varierande arbetsuppgifter och stort ansvar inom ramen för den digitala kommunikationen.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi ett varierande uppdrag för dig som digital kommunikatör på Pensionsmyndigheten. Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. 

Pensionsmyndighetens kommunikationsavdelning har behov av en konsult inom kommunikation i digitala kanaler. I den här rollen kommer du att arbeta med att ta fram statistik löpande för alla digitala kanaler samt annonsering i sociala medier (bildbearbetning, copy och UTM-taggar). Du kommer även att arbeta med målgruppsanpassning av det digitala innehållet, delta i det dagliga arbetet med Pensionsmyndighetens webbplats samt Facebooksida.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Arbeta med den digitala kundupplevelsen vilket innebär att tillsammans med de andra i redaktionen se till att innehållet i digitala kanaler är anpassat till myndighetens målgrupper och att innehållet ger svar på pensionärers och pensionssparares frågor.
Delta i den dagliga förvaltningen, genomföra löpande planering och publicering och hålla webbplatsen uppdaterad efter Pensionsmyndighetens riktlinjer och jobba proaktivt med att göra webbplatsens innehåll relevant.
Skriva nyheter samt att utveckla innehållet för olika målgrupper och ämnen. I arbetet ingår att arbeta aktivt med SEO, uppföljning och anpassa till digitala tillgänglighetskrav.
Stötta i att bevaka frågor från kundservice ansvariga för myndighetens Facebooksida. Ibland behövs råd kring svar. Förmedla dem och se till att skicka svar tillbaka till frågeställaren.
Ge kommunikationsavdelningen och kundservice stöd och information kring funktionalitet och tekniska förutsättningar för plattformen Facebook.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
webbpubliceringsverktyg (exempelvis AEM, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom kommunikation inom de senaste två åren
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att arbeta med AEM eller SiteVision eller liknande publiceringsverktyg.


Vi söker dig som har förmåga att

Arbeta självständigt och ta egna initiativ
Vara lyhörd med förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt
Vara strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med 31 december 2022, med möjlighet till förlängning till och med 31 december 2023. Uppdraget ska utföras vid Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm, Hornsgatan 168. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd mellan parterna.



Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-04-10. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 11 april 2022

Liknande jobb


21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024