OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som digital kommunikatör på Solarwork är ingen dag den andra lik. De är under utveckling, och just nu i en särskilt spännande fas där de expanderar och växer så det knakar. Nu söker vi en digital kommunikatör som vill vara med på bolagets tillväxtresa. Du kommer ha ett varierande arbete med eget ansvar i en attraktiv bransch.
Arbetsuppgifter
Du förväntas ta ett övergripande ansvar över företagets marknadsföringsstrategi tillsammans med ledningen. Vidare ansvarar du över företagets konton på sociala medier samt driver och uppdatera vår hemsida. För att vi ska nå ut behöver du kunna planera och analysera våra målgrupper och hur vi bäst når dem. Du kommer även ägna dig åt att skapa kommunikativa underlag som ska höja varumärkeskännedomen samt internkommunikationen på företaget.
Arbetet kommer huvudsakligen att innebära:
- Upprätta och verkställa strategiska samt operativa marknads- och kommunikationsplaner
- Produktion samt editering av bild och video
- Analysera och utvärdera våra resultat i Facebook business, Google analytics, Google adwords etc
- Säkerställa att vi har ett regelbundet och intressant flöde i våra sociala kanaler
- Stötta våra projektledare med praktisk kommunikation om våra projekt
- Skapa innehåll - text och bild från idé till publicering. Allt från powerpoint presentationer till broschyrer, annonser och organiska inlägg.
- Ansvara för externa marknadsinsatser
- Utveckla och underhålla vår hemsida och se till att vi hela tiden ligger i framkant
Vi erbjuder:
- Arbete i ett spännande bolag i tillväxtfas i en mycket aktuell bransch.
- Arbete i ett mindre team där du kommer ha stora möjligheter att påverka arbetssätt och utforma din roll
- Flexibel arbetsplats
- Förmånliga villkor
Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom digital marknadsföring/kommunikation. Du är lösningsorienterad och har lätt för att uttrycka dig i bild och skrift och kan tänka dig jobba med såväl koncept som produktion och publicering. Vidare är det viktigt att du förstår vikten av att följa upp data och utvärdera resultat för att optimera vår marknadsföring.
För att du ska trivas i rollen krävs det att du är van att ta egna initiativ och att du är självgående. Du gillar att samverka med andra och har en god förmåga att själv identifiera behov och möjligheter att utveckla kommunikationen, såväl internt som externt. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.
Meriterande är kunskaper inom ex: Photoshop, InDesign, Facebook Business Manager, Facebook Analytics, Google Analytics.
Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Fredrik på XLNT Talent, fredrik@xlnt.se