Digital kompetensutvecklare till Arbetsmiljöverket

Digital kompetensutvecklare till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Diarienummer  2023/024105

Vi söker en digital kompetensutvecklare till vår nybildade enhet för lärande och kompetensutveckling i Solna som ska, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, arbeta med att utveckla och effektivisera det digitala lärandet på myndigheten.

Enheten leds av Louise. För henne är det viktigt att du får förtroende och frihet i ditt arbete och att du tar plats och bidrar i den öppna och hjälpsamma kultur vi har på HR-avdelningen. Avdelningen växer och du kommer att bli del av en prestigelös grupp som har roligt tillsammans på jobbet. För Louise är det viktigt att du har bra förutsättningar för att prestera och att du kan ha balans mellan jobb och fritid. Därför tillämpar vi förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete och flexibel arbetsplats enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer.

Ditt nya arbete
Som digital kompetensutvecklare kommer du att ta vårt interna kompetensutvecklingsarbete vidare och utveckla det digitala lärandet. Rollen finns på den helt nya Enheten för Lärande och Kompetensutveckling och vi söker en person som vill vara med från början och bygga nya arbetssätt för ett modernt, och effektivt lärande. Vi vill att du genomför målgrupps- och behovsanalyser samt projektleder och producerar digitala utbildningar i vårt LMS (Vi använder Grade med Composer). Det kan också omfatta upplägg och manusarbete. Du kommer att samarbeta med duktiga kollegor på vår avdelning för kommunikation men också ansvara för enklare mediaproduktion själv. Vi strävar efter en bra mix av olika sätt att erbjuda kompetensutveckling så du kommer att vara med och utveckla och förvalta program av mixade analoga och digitala utbildningar.

Arbetsmiljöverket är en kunskapsintensiv organisation med höga specialistkunskaper. Du kommer att få arbeta med en mängd olika ämnesexperter. I din roll kommer du bidra med kunskap om lärande och arbeta konsultativt och ge råd vid val av såväl digitala som analoga pedagogiska lösningar. Men allt ska vi inte bygga själva, när vi tar hjälp av externa leverantörer så ansvarar du för kravställning och leder arbetet i produktionsprocessens alla faser.

Till sist, en viktig del av ditt arbete är att du i vardagen kontinuerligt utvecklar arbetet. Du bedriver omvärldsbevakning kring pedagogisk utveckling och ansvarar för att vidareutveckla verktyg och metoder för digitalt lärande på myndigheten.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Relevant akademisk utbildning alternativt annan utbildning inom pedagogik och utbildningsproduktion
• Flerårig erfarenhet av projektledning för framtagning av digitala utbildningar, såsom framtagande av manus, koncept och genomförande av produktion
• Erfarenhet av målgrupps- och behovsanalyser inför val av utbildningsinsats
• Erfarenhet av att skapa och utveckla utbildningar i LMS
• Erfarenhet av att avropa/upphandla stöd från extern leverantör avseende e-lärande.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet. Goda kunskaper i enklare mediaproduktion, inspelning och redigering. Även av bildhantering och hantering av media i LMS.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och begripligt i tal och skrift på svenska.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en god kommunikativ förmåga. För dig är ett gott samarbete viktigt i din vardag. Att ha ett serviceinriktat sätt att arbeta, att vara noggrann och strukturerat är för dig en självklarhet. Du är trygg i dig själv och har en god förmåga att lyssna och även med integritet föra fram dina åsikter. Vi tror det är viktigt att du trivs i en roll där mycket initiativtagande ligger på dig själv att driva rollen och arbetssätt framåt.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom projektledning

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Integrering av jämställdhet och tillgänglighet i alla delar av verksamheten är en självklarhet.

Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Louise Dahlen. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Adam Jansson, för ST Marita Jonsson och för Seko Jenny Bengtsson. Samtliga nås på tfn 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 14 maj 2023
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
På HR-avdelningen arbetar vi med strategiskt, operativt och administrativt HR-arbete. Vi arbetar bland annat med chefsstöd i HR-relaterade frågor, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, medarbetarskap och ledarskap. HR-avdelningen är organiserad i två enheter och en sektion. Vi ger råd om lagar och avtal inom det arbetsrättsliga området liksom utformningen av myndighetens anställningsvillkor och lönepolitik.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024