OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län.
Har du vana av att hantera sociala medier och är en skicklig administratör? Vill du arbeta i en kommunikativ, projektorienterad och administrativ roll i en organisation som driver skol- och omsorgsverksamheter vilka präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Vill du vara med och bidra till Utvecklingspedagogiks fortsatta utveckling?
Arbetsuppgifter
Du ingår i ett nybildat team som består av medarbetare med specialistkunskaper inom kvalitet, kommunikation och etablering. Teamet leds av en chef med ansvar för projektledning och verksamhetsutveckling, där du ingår som en viktig länk i olika projekt, CSR-arbete och marknadsföring av Utvecklingspedagogiks olika tjänster.
Digitala kanaler
Du kommer att ha ett operativt ansvar för flera av våra digitala kanaler, samt samordning av hemsida och intranät. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ytterligare stärka vårt varumärke. Detta inkluderar bl.a. publicering av inlägg, omvärldsbevakning samt uppföljning och analys av våra sociala mediekanaler. Du kommer också att arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att utveckla och implementera våra strategier för sociala medier och andra digitala processer. Arbete sker i nära samverkan med teamet och våra skol- och omsorgsverksamheter.
Administration
Du kommer att marknadsföra samt administrera de interna och externa utbildningar som företaget erbjuder. Det innefattar bl.a. inbjudningar, material, sammanställningar, utvärderingar och annat som behövs av administration innan, under och efter en utbildning.
Du kommer att vara systemadministratör för vår interna lärplattform där du bland annat ansvarar för uppdateringar och behörigheter.
Tjänsten omfattar också att administrera interna bokningar av lokaler, inköp, support och stöd vid produktion av grafiskt material till våra verksamheter m.m. Du jobbar nära resten av teamet och är beredd att stötta upp där behov uppstår.
Du rapporterar till teamets chef.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har god digital och administrativ kompetens, med bred erfarenhet och kunskap kring att administrera digitala projekt. Du har erfarenhet av att arbeta med olika administrativa system. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av skola och omsorg med tanke på vår målgrupp.
Du har förmodligen eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot media, marknadsföring eller administration. Du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier och du drivs av att arbeta utvecklingsorienterat och systematiskt med administration och med digitala processer. Du är van att självständigt stödja förändrings- och förbättringsarbete.
Vi söker dig som:
• är prestigelös, serviceorienterad och har lätt för att samarbeta med kollegor, medarbetare och andra du möter inom ramen för tjänsten
• både drivs av att arbeta självständigt och teamorienterat
• är flexibel och trivs med att arbeta med många uppgifter parallellt i en föränderlig verksamhet
• är noggrann, strukturerad och van att prioritera
• är utåtriktad och lyhörd
• har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
• har en känsla för tonalitet som matchar plattform, målgrupp och den bransch vi verkar i
• är nyfiken och har en stark vilja att utvecklas och dela med dig av dina erfarenheter.
För att trivas på Utvecklingspedagogik behöver du dela och arbeta utifrån våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet.
Vi erbjuder:
• en attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling
• ett arbete där de vi är till för, det vill säga våra elever och brukare, alltid är i fokus
• ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling
• en arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor
• en arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ.
Vi har friskvårdsbidrag samt andra förmåner via företagets förmånsportal. Vi har kollektivavtal.
Varaktighet: Tillsvidare med provanställning
Tillträde: Efter överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Lön: Individuell månadslön
Kontakt: Kerstin Jakobsson Hallén, Vd - 076-496 44 85, Susanne T-son, HR-chef – 072-712 31 93
Sista ansökningsdag: 2022-11-20, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före annonstiden löpt ut.
Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.
Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Torstensson, bitr. rektor
+468 517 07 240
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Anna Kirch, Verksamhetschef
073-270 67 75
Johan Thorsell, Biträdande rektor
0851707149