Digital Manager "Bolag X"

Arbetsbeskrivning

Digital Manager "Bolag X"

Är du en driven och kreativ mångsysslare med mycket hög kompetens inom den digitala världen? Då ska du läsa mer om jobbet som Digital Manager hos "Bolag X".

Rollen som Digital manager

Som vår Digital Manager kommer du ansvara för att bygga upp och utveckla "Bolag X" i digitala kanaler. Du kommer att skapa engagerande och säljande innehåll som bygger varumärke och driver försäljning online.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Löpande planera, publicera, utveckla och följa upp våra digitala plattformar såsom web och appar.
- Initiera och driva SEO och SEM.
- Utveckla och driva våra sociala medier.
- Genomföra A/B-tester av hemsidan, mejlutskick, annonser mm.
- Sammanställa data i analyser från CRM-system, mejlutskick, kampanjer, annonser.
- Kravställa på teknisk funktionalitet i våra digitala plattformar.
- Genom analyser av digitalt kundbeteende konstant arbeta för att optimera den digitala kundresan.
- Tillsammans med extern leverantör ta ut och anpassa kampanjer och erbjudanden för rätt plattform och kanal, inkl copy och produktion av annonsmaterial mm.


Vem är du?

Vi tror att du är en tech savvy kreativ mångsysslare som har hög kompetens inom den digitala världen. Du lockas av att jobba i ett tillväxtbolag där du får utlopp för ditt driv och energi, där din initiativförmåga och kreativitet värderas högt. Du kan hålla många bollar i luften samtidigt och kan arbeta under tidspress ibland när det krävs. Du gillar att jobba i team och bidra till att vi tillsammans uppnår uppsatta mål men har också förmågan att självständigt driva och utveckla ditt ansvarsområde. Idag är vi ett litet team och därför krävs en flexibilitet och en ”doer attityd” kring att nya uppgifter och ansvarsområden utformas längs vägen.

Du sätter dig in i hela kundresan och söker efter datadrivna insikter för att öka konvertering i alla led. Vidare trivs du allra bäst av att jobba agilt och utforskande för att kontinuerligt förbättra Bolag Xs resultat.

Du har en välutvecklad känsla för det skrivna ordet och formulerar dig på ett lättförståeligt och säljande sätt iden digitala kund-kommunikationen. Du har en hög teknisk kompetens inom web/app så du kan förstå möjligheter samt kravställa på funktionalitet i kontakter med externa leverantörer.

Du är expert på Google Analytics och liknande analysverktyg vilka du använder för att ha 100% koll på vad som händer i våra digitala gränssnitt. Du vet utifrån analyser och erfarenhet hur vi optimerar våra marknadsinsatser för att nå uppsatta mål.

Din profil i korthet:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation/marknadsföring.
- Minst tre års erfarenhet i liknande roll.
- Erfarenhet av arbete i e-handelsplattform.
- Arbetat i CRM-system.
- Erfarenhet av att arbeta med Google analytics/ads/merc/feed/tag manager, SEO, SEM och remarketing.
- Kompetens inom Adobe Creative Suite.
- Övergripande kunskaper inom webprogrammering http, ssl, html, script, client/server etc.
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Du skapar engagerande innehåll med god förståelse för hur budskapet ska anpassas till olika kanaler och plattformar.
- Du är kreativ med bra känsla för både copy & formspråk.
- Har erfarenhet av att skapa rörligt material.


För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för digital marketing vilket bland annat innebär att du håller dig à jour med nya verktyg och trender. Du kommer att vara en av de första anställda in i bolaget och kommer att ha en mycket viktig roll att tillsammans med företagets ledning och grundare forma både bolaget och din egen roll framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STACC
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024