OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Bonnier News befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker dig som är bra på att ta egna initiativ och inte väntar på att någon ska säga åt dig vad du ska göra. Drivs du av att arbeta mot mål och att få var en del av ett framgångsrikt team och är intresserad av ett såväl roligt som givande jobb inom mediebranschen? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Du tar ansvar för vår digitala marknadsföring för att öka vår tillväxt. Med datadriven utgångspunkt driver du insatser och personaliserade aktiviteter för att attrahera nya kunder. Genom spridning av vårt journalistiska innehåll från våra lokala nyhetssajter. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter vara att marknadsföra vårt innehåll genom försäljningskampanjer och aktiviteter i digitala kanaler. Du jobbar främst mot nya kundsegment för att öka antalet leads och konverteringar av prenumeranter. Du ansvar för att våra kampanjerna och aktiviteter får spridning, optimerar insatsen och följer upp. På din framtida avdelning jobbar ett gäng engagerade medarbetare som både utmanar och uppmuntrar varandra.
Arbetsuppgifter
-
Strategiskt planera våra närvaro i digitala kanaler tillsammans med teamet.
-
Operativt marknadsföra våra försäljnings- och varumärkesstärkande kampanjer i digitala kanaler med fokus på sociala medier för att nå nya kunder.
-
Optimera kampanjer för att åstadkomma maximalt utfall.
-
Följa upp kampanjer/aktiviteter och analysera utfallet.
-
Bidra till hela teamets mål och resultat genom att vara delaktig och engagerad.
Kvalifikationer
Det här jobbet passar dig som är självgående, analytisk och har kunden i fokus. Du är resultatorienterad och trivs med att jobba mot KPI:er och att bidra till att avdelningen levererar mot de mål som är uppsatta.
-
Utbildning inom marknadsföring.
-
Erfarenhet av digital marknadsföring.
-
Erfarenhet från att arbeta i team.
-
Erfarenhet från digitala marknadsföringssystem såsom Business Manager och Google Ads.
-
Kunskap om segmentering och att jobba mot utvalda målgrupper.
Meriterande :
- Erfarenhet av marketing automation.
Övriga information
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till kompetenschef för Marknad Susanne Sahlin. Tjänstens placering kan anpassas beroende på sökandes preferenser, men Stockholm, Malmö och Sundsvall är att föredra.
Bonnier News jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som det tillför verksamheten. Vi värdesätter också engagemang i den digital transformation som vi befinner oss i för att göra vår journalistik och våra tjänster ännu mer tillgängliga för ännu fler.
Vi tar inte emot CV via mail. Vi är nyfikna på vem du är och kan knappt vänta på din ansökan!
Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.