OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nu en Digital Marknadsförare, men som har ett intresse för att utveckla digitala produkter? Nu söker vi dig för en unik roll där du med marknadsföringserfarenhet kan lära dig bli en stark Product Manager hos oss på Funnel.
Vi söker en snäll, skärpt och lagorienterad kollega att hjälpa oss fortsätta stärka vår position som den bästa användarupplevelsen i vårt segment där du med dina erfarenheter kommer till sin rätt.
Vad är Funnel egentligen?
Du kanske redan har erfarenhet av att använda Funnel i din vardag? Om inte så kan man säga att Funnel möjliggör ett arbetsflöde med automatisk insamling av all data kunden behöver, enkelt skapande och underhåll av en robust datamodell med kundens egna begrepp och nyckeltal, och slutligen analys och rapportering i de verktyg där de redan idag gillar att jobba. Allt detta utan att användaren behöver skriva en rad kod eller för den delen behöver vara särskilt teknisk. Vi kallar det Business-Ready Data och vår vision är att de personer som behöver data för sitt beslutsfattande ska ha verktyg byggda för dem till sitt förfogande - istället för att vara beroende av sina tekniska kollegor.
Rollen
Vi söker nu efter en person med erfarenhet som digital marketer, digital marketing analyst, performance marketer eller growth marketer som kan hjälpa oss bygga den bästa produkten för marknadsförare.
Som Product Manager på Funnel jobbar du i ett tvärfunktionellt team med kollegor från utveckling och design, och tillsammans identifierar och skapar ni lösningar på kundernas problem. I teamet är du den som bottnar djupast i frågor kring affär, produktstrategi och kundens domän. Du arbetar även nära de kommersiella teamen för att säkerställa att deras feedback når produktutvecklingsprocessen och att de har den information och kunskap de behöver för att vinna nya kunder - samt hjälpa existerande kunder att vinna med Funnel.
Du blir en domänexpert inom såväl marketing analytics som business intelligence och i att kunna känna igen riktigt bra lösningar på kundernas behov. Tillsammans med ditt team gör ni svåra prioriteringar och balanserar kortsiktiga operativa beslut med långsiktig produktstrategi. Du är ständigt medveten om att du är här för att göra våra kunder framgångsrika genom produkten, samt fungera som ett stöd till övriga team på Funnel.
För att bli framgångsrik i den här rollen behöver du bygga djup förståelse för våra kunders vardag, processer, prioriteringar och problem.
Vem söker vi?
Då vi tror på att alltid utgå från våra användares utmaningar, så skulle du med erfarenhet av dessa kunna bidra med dina insikter om användarnas vardag. Samtidigt ser du vikten av att lyssna på kunder, användare och kollegor för att tillsammans kunna strukturera problem som är värda att lösas och passar in i Funnels strategi.
Att ha en öppen och snäll kultur är viktigt för oss på Funnel. För att trivas behöver du gilla att jobba tillsammans med andra och vara med att bygga ett team som trivs att jobba ihop.
Vi tror att dessa saker beskriver dig:
Du har minst 2 års erfarenhet av digital marknadsföring på en agency eller i ett bolag. Du har bland annat jobbat med någon/några marknadsföring- och analyticsplattformar som tex. Google, Meta, LinkedIn, TikTok eller varför inte Salesforce eller Hubspot. Du har säkert rapporterat på ROAS, Reach eller andra mätvärden och förstår era kunders målsättning med marknadsföring.
- Du har minst 2 års erfarenhet av digital marknadsföring på en agency eller i ett bolag. Du har bland annat jobbat med någon/några marknadsföring- och analyticsplattformar som tex. Google, Meta, LinkedIn, TikTok eller varför inte Salesforce eller Hubspot. Du har säkert rapporterat på ROAS, Reach eller andra mätvärden och förstår era kunders målsättning med marknadsföring.
- Du är nyfiken på att ta steget och utveckla en marknadsledande digital produkt.
- Du finner det naturligt och gillar att arbeta tillsammans med andra.
- Du har lätt för att kommunicera kring komplicerade ämnen på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
Extra roligt om du även:
- Har jobbat aktivt med Funnels produkt.
- Är nyfiken på vad olika digitala produkter löser för problem, varför de blir blir lyckosamma eller försvinner och tänker på hur de kan utvecklas i framtiden.
- Du har erfarenhet av Product Manager-rollen, eller aspekter av den.
Låter detta som din nästa utmaning? Tveka då inte utan hör av dig så berättar vi mer!