OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder
Vi på Coloplast drivs av en övertygelse att vi på riktigt kan göra skillnad för människor i behov av produkter för intima tillstånd, och hjälpa dem till en ökad livskvalitet. För att kunna göra det utvecklar vi produkter och tjänster inom stomi, kontinens- och tarm. Vårt uppdrag är att göra livet lättare för dessa människor och minska känslan av tabu. Vi verkar på en global marknad och befinner oss just nu på en spännande och framgångsrik tillväxtresa. Vi är superstolta över vårt goda rykte och letar nu efter Dig som vill dela vår stolthet och följa med på vår resa.
Rollen
Som Digital Marketing Activation Specialist kommer du att spela en viktig nyckelroll i att leda övergången till att bli ett medicintekniskt företag för digitala konsumenter. Det innebär att utveckla starka och innovativa digitala marknadsföringsstrategier med SEO, PPC och andra tekniker för att driva trafik och generera kvalitativa leads och intresse för våra produkter och tjänster. Vi arbetar tätt ihop med vårt huvudkontor och teamkollegor i Danmark. Rollen innebär ett nära samarbete med Coloplasts globala Digital Activation-team vilket innebär att du ställer kraven för våra aktiveringar, skapar kampanjplanen och vilka kanaler som ska användas, vad vi säger och hur vi säger det.
Tillsammans med fem passionerade kollegor blir du en del av konsumentmarknadsföringsteamet som är en del av den större marknadsavdelningen. Du kommer dagligen att arbeta med vår CRM-marketing specialist, vårt digitala activation-team och sannolikt även vår grafiska designer.
Ansvarsområden
Planera, utveckla och verkställa digitala marknadsföringskampanjer och aktiviteterSkapa budskap och material för digitala kampanjerGenerera leads av hög kvalitetStälla krav för alla aktiveringar i nära samarbete med HQ.Utveckla, testa, uppdatera och kontinuerligt optimera våra kanalerAnsvarig för resultatuppföljning och rapportering.
Om dig
För att lyckas i rollen har du kunskap och intresse för digital utveckling och sociala mediekanaler och håller dig uppdaterad om det senaste inom det här området. Du hanterar EPI-server och Facebook samtidigt som du är flytande i svenska och engelska - muntligen som skriftligen. Vi ser framför oss en person med hög energi och problemlösningsförmåga och tack vara att du är välorganiserad och strukturerad levererar du med hög kvalitet i tid.
Bakgrund
Kandidatexamen i digital marknadsföring, interaktiva medier eller motsvarandeMinst tre års arbetserfarenhet från en liknande rollErfarenhet av att analysera och arbeta datadrivet med SEO, Facebook Ads och Google AdsUX-färdigheter och förståelse för kundresanGedigen kunskap om webbplats- och marknadsföringsanalysverktyg som t ex Google Analytics och Tag ManagerGärna erfarenhet av att arbeta i en global matrisorganisationsstruktur
Uppfyller du inte alla våra krav till 100 %? Den person vi söker låter sig inte stoppas av det!
Mer om Coloplast
Coloplast Sverige AB är ett dotterbolag med säte i Kungsbacka strax söder om Göteborg. Dotterbolaget har tjänat den svenska marknaden i årtionden och har en stark position, med höga ambitioner att påskynda tillväxten i framtiden. Organisationen består av 60 dedikerade Coloplastare som alla har en stark koppling till företagets uppdrag. Vi har alltid siktet inställt på att leverera fantastiska resultat, säkerställa att kunderna betjänas på bästa sätt och att vi fortsätter erbjuda innovativa lösningar. Vi arbetar tätt ihop med de globala teamen i Coloplast och är stolta över att vara en del av ett branschledande medicintekniskt företag som strävar efter att göra skillnad för personer med intima vårdbehov.
Låter det som ett jobb för dig?
Då vill vi veta mer om dig! Eftersom vi löpande går igenom kandidaturvalet är det en fördel om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM och Wise Professionals . Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophia Francke på
sophia.francke@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!