OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Digital Marketing Automation & Content Specialist arbetar du operativt med att driva planerade marknads- och säljaktiviteter. Det här är en helt ny roll som knyter ihop två specialistområden och vi söker nu dig som vill fördjupa dig inom kreativt contentskapande och Marketing Automation. Men du kommer även att få ansvara för andra marknadsområden och eftersom rollen är bred så kan du räkna med att stimuleras dagligen i ditt arbete! Till den här rollen söker vi en självständig, hands-on och resultatorienterad kollega som gillar att jobba med deadlines och ingå i ett marknadsteam som präglas av kunskapsdelning. Resor i arbetet kan komma att ingå, då vi har kontor i både Stockholm och Göteborg.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du kunna jobba strukturerat och ha en exceptionell organisatorisk förmåga, vara en naturlig problemlösare och ha förmågan att självständigt kunna prioritera i ditt arbete samt sätta deadlines och leverera på dessa. Du behöver även mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift samt behärska svenska och engelska flytande. Du har en förmåga att brainstorma kring kreativa contentidéer utifrån ett KPI-drivet förhållningssätt och har en förståelse för SEO, hur man kan optimera content samt arbetet med kundresan ur ett marketing automation-perspektiv.
Denna tjänst utgår antingen från vårt kontor i Stockholm eller Göteborg, beroende på vart du som sökande bor.
Ansvarsområden med fokus på Marketing Automation:
- Förverkliga och utveckla RecPros inbound marketingstrategi genom Hubspot för att kunna möta satta KPI:er.
- Lead generation och lead nurturing
- Öka engagemanget hos våra target groups genom innovativa och automatiserade kampanjer
- Visa (äga, utveckla och förbättra) på initiativ som grundar sig i realtidsdata och viktiga insikter för att optimera content, kampanjer och kundresan.
- Analys och rapportering
Ansvarsområden med fokus på Content Management:
- Övervaka och administrera CMS och CRM, inklusive beviljande av behörigheter, granska, godkänna och schemalägga innehåll.
- Organiskt marknadsföringsarbete och social media management
- Äga text-, bild- och videoproduktion och samordna av content efter behov
- Säkerställa kvalitet och ’one-brand’ i all extern kommunikation
- • Skapa och utveckla marknadsförings- och säljmaterial
Viktiga skills du har
- Du har arbetat aktivt som superuser i Hubspot (eller liknande verktyg) med vana att bygga triggerbaserade marknadsföringskampanjer, därtill har du erfarenhet utav A/B testningsarbete
- Erfarenhet av att arbeta med konverteringsoptimering genom olika former av analysverktyg för att säkerställa god användarupplevelse och bra kampanjresultat
- Content management: Allt från strategi, till skapande, till genomförande (text, video och bildproduktion).
- Väldigt god erfarenhet inom: Wordpress/CSS, Google analytics, Google ads, Photoshop, Indesign, premiere pro.
Vem du är
För att trivas hos oss är du en målinriktad och ödmjuk teamplayer som uppskattar rak kommunikation. Då vi är ett bolag som befinner oss i stark tillväxtfas ser vi att du är flexibel och tycker att förändringar är kul! Vidare är du en kreativ själ som gillar att skapa och tänka utanför boxen. Eftersom vi erbjuder möjligheten att arbeta remote behöver du vara självständig och uppskattar frihet under ansvar.