OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Som Digital Marketing & Brand Manager kommer ha en viktig roll i att analysera och utveckla vår digitala annonsering för att säkerhetsställa att vår kommunikation fortsätter att stärka varumärket och genererar trafik till våra butiker, både online och till våra varuhus. De bästa förutsättningarna är på plats men vi har en bit kvar och nu behöver vi dig för att ta nästa kliv till att bli ännu mer kundcentrerade och till att bidra till våra tillväxtambitioner och vision att bli den ledande leverantören för byggproffs och konsumenter inom bygg- och infrastruktur.
Du kommer arbeta proaktivt med att utveckla och aktivera strategiska planer för att uppnå våra affärsmål. Vi jobbar insiktsdrivet och i rollen ingår ett tätt samarbete med vårt engagerade och professionella e-com och marknadsteam samt externa samarbetspartners och kollegor i våra nordiska länder.
Vi ser att din drivkraft, operativa kompetens och din analytiska förmåga är avgörande för rollens framgång. En viktig uppgift är att komma med nya perspektiv och rådgivning inom ditt expertisområde för att öka effektivitet och kvalitet. Vi tror du har intresse för digital köplogik och engagerade marknadsföring för att ständigt anpassa och förbättra våra erbjudanden och initiativ.
Arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter kommer främst att innebära;
Utveckla och aktivera en data- och insiktsdriven marknadsföringsstrategi för samtliga digitala kanaler
Planera och aktivera all digital marknadsföring med målet att bygga varumärken och att driva försäljning online likväl som offline
Tillsammans med kollegorna i teamet skapa relevant marknadsföring för hela kundlivscykeln
Implementera fungerande processer för en kostnadseffektiv och delvis automatiserad marknadsföringsprocess
Självständigt kunna extrahera, bearbeta och analysera data från flera datakällor
Mäta och rapportera resultat för alla digitala marknadsföringskampanjer och utvärdera mot KPI: er
Vara kravställare mot externa samarbetspartners
Om dig
Vi tror att du är en person som drivs av försäljning och att skapa det absolut bästa värdet för kunden. Du kan argumentera för dina idéer och får saker att hända. Du är en analytiker som gillar att granska information för att hitta utvecklingsmöjligheter som trivs i det digitala landskapet och vill vara med och forma din tjänst.
Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande roll inom e-handel med konsumentprodukter och är genuint intresserad av digital utveckling inom e-handel men vi önskar även att du har en god förståelse för sortiment, kundupplevelse, konvertering och samspelet mellan online och varuhusen. Dina kunskaper i svenska och engelska är utmärkta i både tal och skrift.
I övrigt är det viktigt att du;
· Självständigt kan extrahera och bearbeta data samt dra slutsatser
· Har gedigna kunskaper inom i Google Marketing Platform, Facebook Ads, kunskaper av Google Tag manager samt av analysverktyg exempelvis Datastudio, Qlik Sense
Varför Kesko Sverige
Hos Kesko fokuserar vi på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende – och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer.
Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring.
Kesko genomför bakgrundskontroll innan anställning. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen. Testerna får du göra tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Nyqwist, jn@kimm.se
Välkommen med din ansökan!