Digital Marketing Content Specialist till Doggy AB

Arbetsbeskrivning

Doggy AB har i över hundra år skapat djurfoder av högsta kvalité. Vi har utvecklat våra produkter och erbjuder naturlig, sund och helt svensktillverkad hund och kattmat från vår fabrik i Vårgårda. Sedan 2020 ägs vi av PPF, Partner in Pet Food, som förutom att vara en stor aktör på den europeiska marknaden kommer in med nya möjligheter för Doggy att fortsätta sin tillväxtresa.

Om uppdraget

I rollen som Digital Marketing Content Specialist har du det betydelsefulla uppdraget att förstärka och utveckla Doggys varumärken i digitala medier. Rollen är en mix av strategiska och operativa uppgifter och kan röra alltifrån att vara behjälplig vid att skapa strategiska kampanjplaner inför en produktlansering till att jobba handson med skapande av nyhetsbrev till de som visat intresse för oss och våra produkter. Du kommer att ha ett nära samarbete med Product Managers för våra varumärken samt med marknadskoordinator och externa byråer. Du rapporterar till Marketing Director.

Exempel på arbetsuppgifter:

·      Ansvara för innehåll av strategisk och taktisk utveckling av varumärkenas hemsidor.

·      Analysera nuläge, utveckla KPIER, föreslå aktiviteter att säkerställa effektivitet i SEM SEO.

·      Leda Content development-projekt med Product Managers som uppdragsgivare och med Marknadskoordinator och/eller extern byrå som partner.

·      Ansvara för att upprätta kampanjsidor.

·      Arbeta med och utveckla hur Doggy ska arbeta med digital annonsering.

·      Jobba aktivt med sociala medier tillsammans med externa byrå och även skriva korta slagkraftiga texter.

·      Utveckla kundklubberbjudande med vald leverantör och Product Manager.

·      Vara superuser för CRM system.

Vårt kontor ligger i Vårgårda och vi tillämpar viss möjlighet till distansarbete.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3-5 års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring i både en projektledande och operativ roll kopplat till framtagande av content till köpta medier och egna kanaler. Du har ansvarat för ett bolags innehåll på webb, sociala kanaler och nyhetsbrev och du är van vid att hantera budgets. Du har en god erfarenhet av att vara beställare av digitala tjänster alternativt har jobbat själv med CRM, digital annonsering, SEO/SEM, adwords och facebook. Det är meriterande om du har erfarenhet från FMCG och har du arbetat med flera olika varumärken är det en klar fördel för rollen.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom Digital Marknadsföring och det är ett stort plus om du även läst några kompletterande kurser inom Digital Media.

Vidare är du bekväm med svenska och engelskan i både tal och skrift. Kopplat till din tekniska kompetens ser vi det som centralt att ha arbetat med CMS verktyg och att du har baskunskaper i Google Analytics. Vidare har du kunskaper i Adobe programmen såsom Photoshop och Adobe Creative Suite.

Sist men inte minst så är du en duktig skribent och har en kreativ ådra både kopplat text, bild och enklare filmproduktion.

Din personlighet

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vid din personliga lämplighet. Vi söker dig som trivs i samarbete med andra och tar sig an uppgifter på ett entusiasmerande sätt. Du brinner för digital marknadsföring och för att skapa content och du är en trygg projektledare som är strukturerad och noggrann i allt du gör. Du är en driven person och är gärna den som kommer med ny input och andra infallsvinklar. Du ser alltid möjligheter i saker och ting och tar ägandeskap för det du tar dig an. Klappar ditt hjärta lite extra för våra husdjur så blir vi enbart glada.

Kärlek från Vårgårda i varje matskål

Doggy AB är den ledande hund- och kattmatsproducenten i Sverige med mer än 100 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda. Företaget har ca 200 anställda och har en årlig omsättning på ca 720 miljoner kr. Doggy är verksamt i mer än 20 länder där framgångsreceptet är att förmedla en del av Sverige i form av hållbara och naturliga produkter alltid med djurens bästa för ögonen. Kunder är fackhandeln (zoo butiker) och dagligvaruhandeln. Bolagets varumärken är bl.a. Mjau, Doggy, Bozita och Bozita Robur.

Doggy AB satsar på innovation och varumärken för att fortsättningsvis kunna vara med och leda den långsiktiga utvecklingen i branschen. Med kunskap, innovation och kärlek till katter och hundar levererar Doggy "kärlek från Vårgårda i varje matskål".

Låter det som ett jobb för dig?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, intervjuer, case och personlighetstester. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Sophia är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Sophia på Sophia. Francke@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024