Digital Marketing Coordinator - Aditro

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som Digital Marketing Coordinator på Aditro är din huvuduppgift att stödja alla marknadsaktiviteter i Sverige enligt den strategiska kommunikationsplanen. Du kommer att ha en koordinerande roll och säkerställa en optimerad användning av verktyg och kanaler: webb, SEO, SEM, sociala medier, e-postkampanjer, nyhetsbrev, evenemang och online/offline annonser. Genom att Aditro ingår i Sd Worx kommer du även ha som uppgift att identifiera innehåll som producerats internationellt och kan vara av intresse för den nordiska marknaden. Här blir du ansvarig för att koordinera de aktiviteter som behövs för att få ut det på respektive marknad i samarbete med det nordiska teamet.



Vi sitter i fina lokaler i Sundbyberg och i marknadsteamet har du även kolleger i Norge och Finland. Vi samarbetar även med SD Worx centrala marknadsavdelning i Belgien, samt övriga Europeiska länder. Du rapporterar till den nordiska marknadschefen.

Exempel på arbetsuppgifter

Hantera de svenska sociala medie-kontona, planera, skapa innehåll, publicera, analysera och optimera aktiviteterSkriva och publicera innehåll för att stötta våra kunder i deras köpresa samt underhålla, analysera och uppdatera den svenska webbenMedverka i planeringen av innehållsproduktionen och hålla den redaktionella kalendern uppdateradGe marknadsföringssupport till säljorganisationenAnalysera kundresan av inkommande leads samt administrera leads i PardotArbeta med Marketing Automation för att vårda leads under säljprocessenProducera och distribuera nyhetsbrev och e-post till kunder och prospectsVid behov, producera marknadsmaterial och presentationer tex. till event/mässor



Din bakgrund

Vi tror att du har ca 2-4 års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring/kommunikation i en koordinerande roll. Kanske arbetar du som marknadskoordinator idag och vill ta ditt nästa steg. Du har en eftergymnasial utbildning, gärna i kommunikation eller liknande från till exempel Berghs eller Hyper Island, men det är inte avgörande, viktigast är att du har relevant erfarenhet av digitala kanaler och hanterar de verktyg som krävs.

Du har arbetat med att bygga upp organisk närvaro, aktiverat organiskt, arbetat med SEO och har erfarenhet av innehållsproduktion och aktiv kommunikation på sociala medier. Du kan självständigt skriva och publicera innehåll för kundkommunikation. Har du även baskunskaper i Photoshop/In design är det ett extra plus. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller god förståelse av att arbeta i Salesforce och Pardot eller liknande Marketing Automation system. Då vårt team även består av kolleger i Norge och Finland, samt övriga Europa är det bra att du är bekväm med att tala och skriva på engelska. 





Din personlighet

För att lyckas bra och trivas i denna roll finns det vissa egenskaper som är en fördel om man har:

En förmåga att arbeta självständigt, projektleda dina egna aktiviteter, agera proaktivt och strukturerat.Stor vana av att producera kundkommunikation i form av av texter och säljande budskapErfarenhet av att testa nya initiativ och proaktiv ta sig an problemlösningEn förmåga att se till helheten och prioritera utifrån kundbehovEtt stort driv att arbeta både egen hand men också kan samarbeta tätt med det nordiska teamet



Om Aditro/SDWorx

Aditro är experter på att göra HR och löneadministrationen enklare, smidigare och roligare. Aditro har varit en av de ledande i utvecklingen inom HR och löneadministration i över 50 år. Vi har en fast övertygelse om att saker oftast kan göras enklare. Även om företagsadministration kan vara komplicerat är Aditros lösningar alltid befriande begripliga, smidiga och användarvänliga. Sedan 2021 är Aditro är ny medlem i SD Worx-familjen; en ledande leverantör av lön- och HR-tjänster i Europa med mer än 5,300 anställda i 18 länder och kunder i över 150 länder världen över. Tack vare den stora portföljen av HR- och lönelösningar som SD Worx medför finns tillgång till en ökad expertis och ett ännu bättre erbjudande till kunderna.





Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Pontander på sp@kimm.se eller Olof Lindmark på ol@kimm.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


6 oktober 2024

Extrajobb som kommunikatör

Extrajobb som kommunikatör

5 oktober 2024

3 oktober 2024

Content Marketing Manager

Content Marketing Manager

3 oktober 2024