Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Unibail-Rodamco-Westfield, URW är det ledande kommersiella fastighetsbolaget i Europa som äger och driver några av de främsta köpcentrumanläggningarna i Norden såsom Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum, Solna Centrum samt Fisketorvet i Köpenhamn. Bolaget har ett starkt fokus på högkvalitativa kommersiella fastigheter med tyngdpunkt på köpcentrum.



DIGITAL MARKETING MANAGER



Vill du vara med och leda den digitala utvecklingen för våra attraktiva köpcentrum och forma såväl plattformar som innehåll och samarbeten? Vi är mitt i en spännande resa där vi skapar nya sätt att interagera med våra besökare, såväl digitalt som fysiskt. Med en marknad i stark och spännande förändring, ligger många projekt i pipeline för att skapa morgondagens kundupplevelse.



Vi söker en engagerad Digital Marketing Manager som leder, utvecklar och genomför den digitala marknadsstrategin i Norden. Vi tror att du har en bred och även djup förståelse inom det digitala medielandskapet, du trivs som bäst i ett högt arbetstempo där du gillar att jobba på taktisk, operativ och ibland administrativ nivå. I samarbete med övriga i marknadsteamet ansvarar du för att skapa en fantastisk 360-graders kundresa i samtliga digitala kanaler som är CRM/Loyalty database, Hemsidor, Paid Digital Media (incl. Social media, Google ads, programmatic & video) och organisk social media.



Arbetsuppgifter:

Ansvara för innehållet och utvecklingen i alla våra digitala kanaler och vårt lojalitetsprogram
Följa upp och analysera data i syfte att optimera vår digitala kommunikation
Projektledning av nya digitala projekt
Vidareutveckla erbjudandet i vårt lojalitetsprogram samt utveckla databasen och dess användningsområden
Utveckla den digitala kunskapen i marknadsteamet och i hela företaget
Löpande samarbete med kollegor på huvudkontoret i Frankrike
Upphandling, kravställning och löpande kontakt med digitala byråer



Vi söker dig som har:
Minst 5 års erfarenhet av digital marknadsföring
Relevant universitetsutbildning
Har en bred samt djup förståelse inom det digitala medielandskapet, för såväl köpt, ägd och förtjänad media.
Har både en strategisk överblick och en god teknisk förståelse inom digital marknadsföring och för lojalitetsprogram
Har erfarenhet av att jobba med online growth och conversion, Google Ads, sociala medier, programmatiskt, e-postmarknadsföring och A/B-testing
Har erfarenhet av att jobba i Salesforce eller liknande CRM-verktyg och Google Analytics
Är självgående, resultatdriven, analytisk, strukturerad och orädd samtidigt som du har en god känsla för det kreativa. Du trivs i ett högt tempo och gillar att påverka och driva förändring
Bekväm med att arbeta på såväl svenska som engelska



Anställningsformen är ett vikariat under ett års tid med start i början av januari 2021. Vi är ett dynamiskt företag så för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning eller andra möjligheter inom företaget när vikariatet är slut.
Ansök via :

https://urw.wd3.myworkdayjobs.com/en-US/urw_career_site/job/URW-The-Nordics-Headquarters/Digital-Marketing-Manager_JBR_00001361




Sista ansökningsdag är den 31 oktober 2020, vi går igenom ansökningarna löpande så du är välkommen att skicka in din ansökan så fort som möjligt.
Du är välkommen att mejla ev specifika frågor om tjänsten till katarina.soderstedt@urw.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rodamco Sverige AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 1 november 2020

Postadress

Mäster Samuelsgatan 20
STOCKHOLM, 10398

Liknande jobb


20 november 2024

24 november 2024

22 november 2024

22 november 2024