Digital Marketing Manager ⭐

Digital Marketing Manager ⭐

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren Digital Marketing Manager som kan ta vår SEM och Paid social marketing till en ny nivå. Är du en resultatorienterad och analytisk person som älskar datadriven marknadsföring i digital kanaler kommer du trivas hos oss.


Vilka Comparico är och vad vi gör
Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och informationstjänster bl.a. Boupplysningen.se, Bredband.se och Mobilabonnemang.se.
Teamet består av 12 medarbetare som alla drivs av att hjälpa människor att spara tid och pengar genom att utveckla fantastiska jämförelsetjänster.


Vad vi erbjuder
⭐️ Flexibla arbetstider. Du kan påverka dina arbetstider så att dom passar ditt privatliv, inte tvärtom.
⭐️ Ingen press utifrån. Vi utvecklar bara egna tjänster och bestämmer därför själva arbetstempo.
⭐️ Din fritid = fri tid. Du behöver aldrig vara nåbar utanför arbetstid.
⭐️ Stor möjlighet att utvecklas. Företaget växer snabbt och med det så växer också nya roller och arbetsuppgifter fram. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom företaget


Vad du kommer att arbeta med
Som Digital Marketing Manager kommer du ansvara för att generera kostnadseffektiv trafik genom bl.a. Google Ads, Facebook Ads och Bing Ads.
Ditt dagliga arbete kommer vara att sätta upp, analysera och optimera kampanjer för våra jämförelsetjänster, t.ex. Bredband.se. Det innebär att du behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer och att praktisk kunna genomföra dem i de verktyg som används.
I rollen som Digital Marketing Manager ingår även att ta fram hypoteser på förbättringar, sätta upp tester, analysera resultat utifrån givna KPI:er och göra förbättringar. Du behöver därför även ha den analytiska förmågan som krävs för att driva konverteringsoptimering i alla kanaler och kampanjer.
Ditt dagliga arbete
👉 Sätta upp, analysera och optimera digitala marknadsföringskampanjer
👉 Använda verktyg som Google Analytics, Google Ads, Facebook Business manager
👉 Hålla dig uppdaterad inom området och utveckla vår digitala strategi efter nya trender


Vem vi söker
För att trivas i rollen som Digital Marketing Manager hos oss bör du ha några års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring från konsult- eller kundsidan.
Som person är du strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Du har ett growth mindset och strävar hela tiden efter att utvecklas och göra ett ännu bättre jobb.
Du arbetar lika bra självständigt som i team samtidigt som gillar ansvaret som kommer med att ha en nyckelroll på arbetsplatsen.
Som den analytiska person du är känns det självklart för dig att ta databaserad beslut i ditt löpande optimeringsarbete.
Din profil
✔️ Du har flera års erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
✔️ Du har djup kunskap inom SEM, paid social och taggning av mätpunkter och remarketing
✔️ Du är en expert på Google analytics, Google Ads och Facebook Ads
✔️ Du talar, förstår och skriver flytande svenska
✔️ Du är strukturerad, noggrann och resultatinriktad
Det är även meriterande om du har erfarenhet av något marketing automation system som HubSpot, Marketo eller liknande


Ansök nu
Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med personligt brev och CV. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan nu. 🚀

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Comparico AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2021
  • Ansök senast: 9 mars 2021

Postadress

Salagatan 16A
UPPSALA, 75330

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024