OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om FeedbackFrog
I fyra år har vi på FeedbackFrog fyllt vår plattform med tusentals medlemmar som vill vara med och påverka utvecklingen av våra kunders tjänster och produkter. Verksamheten har framgångsrikt kunnat drivas utan en säljorganisation, men nu är målsättningen att skala upp. Vi står därför redo att ta oss an fler resurser som vill vara del av att bygga upp både vår sälj- och marknadsorganisation. Planen är att under år 2022 från ett start-up till ett scale-up. Vi ser gärna att du hänger med på resan!
Om tjänsten som Digital Marketing Manager
Som Digital Marketing Manager hos oss på FeedbackFrog kommer du att spela en avgörande roll i företagets utveckling. Du kommer att ha ansvar över att driva trafik till hemsidan från två helt olika målgrupper. Den första är potentiella kunder som vill använda sig av våra tjänster, den andra är potentiella medlemmar till plattformen.
Under en arbetsdag kommer du att arbeta arbeta både strategiskt och operativt. Bland annat genom att segmentera målgrupper, planera och upprätta kampanjer inom både paid social och paid search. Det innebär att du behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer och att praktiskt kunna genomföra dem i de verktyg som används.
Du kommer att få tydliga mål att jobba mot för att nå önskat resultat, men det är du styr hur du väljer att arbeta, genom att skapa kreativa och lösningsorienterade processer som passar dig. Vi ser fram emot att få in en till, brinnande själ i bolaget!
Dina ansvarsområden
1. Bedriva, följa upp och mäta kampanjer i olika verktyg (främst Facebook Business Manager & Google Ads) i syfte att driva in trafik till hemsidan, generera leads och öka medvetenheten om FeedbackFrog som varumärke.
2. Ta fram kreativa koncept för kampanjer och content att använda i syfte att driva in fler medlemmar till FeedbackFrogs plattform.
3. Segmentera & identifiera målgrupper, skapa content till FeedbackFrogs hemsida, samt skapa formulär och landningssidor.
4. Utveckla dig professionellt och personligt genom att hålla dig uppdaterad på trender inom social marknadsföring, för att kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av vår marknadsorgannisation. Vi söker dig som...
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
- Har gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå
- Innehar certifiering inom digital marknadsföring
- Har en grundläggande förståelse för hur SEO och SEM fungerar
- Har minst två års arbetslivserfarenhet
- Har arbetat i rollen som digital marknadsförare tidigare
- Har erfarenhet av att analysera och mäta kampanjer
- Har erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, Tag Manager & Ads
- Har erfarenhet av att skapa, optimera och mäta kampanjer i LinkedIn Ads
- Har erfarenhet av att skapa, optimera och mäta kampanjer i Facebook Business Manager
Som du ser har vi givetvis några krav, men det är din potential och ambition som väger tyngst i rollen som Digital Marketing Manager. Hos oss är viljan och drivet viktigast av allt - inte ditt CV.
Vi ser gärna att du...
- Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom marketing eller motsvarande (universitet eller YH)
- Har kunskaper i att skapa grafiskt material
- Har arbetat tidigare inom ett startup/mindre företag
För att lyckas som Digital Marketing Manager hos FeedbackFrog
För att lyckas i rollen bör du ha något eller några års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring från konsult- eller kundsidan.
Som person är du strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Du har ett growth mindset och strävar hela tiden efter att utvecklas och göra ett ännu bättre jobb.
Som den analytiska person du är känns det självklart för dig att ta databaserad beslut i ditt löpande optimeringsarbete. Alla steg vi tar idag, ska kunna följas upp imorgon för att vi ska kunna bedöma om det är stegen vi ska fortsätta ta i framtiden eller om vi behöver tänka om.
Hela organisationen genomsyras av agila arbetssätt och har därför en stor benägenhet att förändras från en dag till en annan, samtidigt som vi arbetar med standardisering av arbetssätt och strukturer. Det handlar helt enkelt om att pröva sig fram tills vi hittar rätt, samtidigt som vi alltid vill fortsätta utmana satta strukturer och tankegångar. Sjukt spännande, om du frågar oss!
Därför är FeedbackFrog en bra arbetsgivare
Vårt mål är att vara en arbetsplats med full transparens, glädje och familjekänsla. Alla i organisationen har möjlighet att arbeta hemifrån vid vissa tillfällen, men vi föredrar självklart att hänga tillsammans på vårt kontor vid Stureplan!
Övrig information om rollen
Start: Enligt överenskommelse (gärna i mars 2022)
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Månadslön
Placering: Grev Turegatan 30, Stockholm (med möjlighet till combo-work)
Förmåner: Flextid, maximalt friskvårdsbelopp, 30 dagars semester
Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Intervjuer sker löpande.