Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelperson och arbeta för att driva DCG Nordic AB´s digitala tillväxt? Har du erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom e-handel och digital marknadsföring? Då kan du vara vår nästa medarbetare på DCG!
Arbetsuppgifter
I rollen som Digital Marketing Manager ansvarar du för DCG’s e-handel och digitala marknadsföring. Huvuduppgifter kommer att vara planering och produktion av innehåll till företagets digitala kanaler inklusive sociala medier. Analysera och kommunicera trafik, innehåll och användarbeteenden. I rollen kommer du få leda såväl det strategiska som det operativa arbetet samt vara kravställare mot byråer och partners.
Övriga ansvarsområden är som följer:
Ansvara för att ta DCG’s e-handel till nästa nivå med fokus på kundanskaffning, konvertering, användarvänlighet samt lojalitet hos våra kunder.
Ansvara för prognos och budget samt uppföljning och rapportering av relevanta KPI:er.
Leda och kravställa mot externa byråer och konsulter.
Analysera och arbeta med innehåll, säljstyrning och online merchandising.
Övervaka, analysera och agera kontinuerlig utifrån data för att optimera processer och flöden i de olika kanalerna.
Utveckla effektiva strategier och kanalmixar tillsammans med ledningen.
Säkerställa varumärkesupplevelse i enlighet med DCG varumärkesprofil.
Fastställa och leda strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, som nyhetsbrev, on-site, sociala medier mm.
Varumärkesuppbyggandet av DCG digitalt

Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 2+ års erfarenhet av e-handel och digital marknadsföring. Du är självständig i ditt arbete, driven och räds inte för att prova nya idéer. Du vill omsätta teori till praktik. Om du har erfarenhet av att vara en del av en tillväxtresa från tidigt skede ses detta som meriterande. Som person tror vi att du är positiv, prestigelös och har ett öga för detaljer.
Du har relevant akademisk examen för denna roll.
Erfarenhet eller god kunskap om digital marknadsföring som SEO, Performance Marketing, Affiliate, CRM, Content, analys.
Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra mätverktyg
Erfarenhet av att hantera betalkanalstrategi och budget.
Dokumenterad erfarenhet av att arbeta aktivt med CRO såsom A/B-tester, användbarhetstester, heat maps och webbanalys
God kommersiell och affärsmannamässig förståelse för digitala kunders beteende samt löpande sköta marknadsbudget och driva förhandlingar
God kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta med andra, både internt och externt
Datadriven och ett analytiskt tänk

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Detta medför att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 2022-04-01.
Om DCG
DCG Nordic AB som startades redan 1945 utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer naturliga produkter för de hälsomedvetna kunderna. Vi vänder oss till människor med intresse för både inre och yttre hälsa. Våra produkter omfattar homeopatiska läkemedel, kosttillskott, superfood och kroppsvård samt distribuerar och säljer andra varumärken inom samma områden. DCGs produktion och kontor är beläget i Västra Frölunda. Huvuddelen av DCGs produkter avsätts på den svenska marknaden med export till övriga nordiska och vissa utomnordiska länder.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kvalitetschef/QP Panajota Vasilopoulou
0317342240 0733481730

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DCG Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Postadress

Hulda Lindgrens gata 6 D
VÄSTRA FRÖLUNDA, 42131

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024