OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälsokraft rekryterar: Digital Marketing Manager
En riktig hälsokostbutik med hjärtat på rätt ställe
Hälsokraft startades 1993 och är idag en kedja bestående av ett 60-tal hälsokostbutiker från Kiruna i norr till Ystad i söder. Hälsokraft ägs och drivs av sina handlare. Av handlare för handlare är ord som genomsyrar kedjans dagliga arbete. Vi är nämligen övertygade om att det inte finns någon starkare kraft än den hos den egna entreprenören, eldsjälen och handlaren som är dedikerad att erbjuda sina kunder kunskap, kvalitet och omtanke för att hjälpa dem till en bättre hälsa. Varje dag arbetar vi för att du som kund ska känna att vi är den bästa hälsokostkedjan i både hjärta och hjärna.
Om Hälsokraft/Egenvårddistribution AB
Hälsokraft HK AB är ett holdingbolag där Hälsokraft AB och Egenvårddistribution AB ingår. Hälsokraft är en av Sveriges ledande butikskedjor inom hälsokost. Hälsokraft startades 1993 och består idag av 61 butiker – från Kiruna i norr till Ystad i söder. Butikerna ägs av egna företagare och drivs under ett gemensamt varumärke. Egenvårddistribution (EVD) är grossistverksamheten som förser Hälsokrafts butiker samt övriga B2B-kunder med hälsoprodukter. Huvudkontoret ligger i Sätra söder om Stockholm, där huvudkontoret ligger i anslutning till EVD:s centrallager.
Varje dag arbetar vi för att bli den bästa hälsokostkedjan för både våra butiker och kunder, och för att bidra till en ökad hälsa och välmående.
Om tjänsten
Som Digital Marketing Manager ansvarar du för att bygga Hälsokrafts och EVD:s varumärke genom att stärka omnichannelupplevelsen och hjälpa nya kunder att hitta till våra butiker såväl som till vår e-handel och grossistverksamhet. I rollen ingår, förutom att attrahera nya B2C- och B2B-kunder, även att vårda våra befintliga kunder samt medlemmar i vår medlemsklubb. Med hjälp av kreativa aktiviteter och kampanjer ansvarar du för att knyta ihop vår digitala närvaro med de fysiska butikerna.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för Hälsokrafts och EVD:s närvaro i samtliga digitala kanaler, så som vår e-handel B2C, nyhetsbrev, SMS-utskick och sociala medier. Du tar fram strategier och analyserar resultat kopplade till dessa samt bevakar marknadsplatser och prisjämförelsesajter.
• Hitta kreativa sätt att via digitala kanaler driva trafik till fysisk butik och följa upp resultatet tillsammans med marknadsavdelningen och Hälsokrafts verksamhetschef.
• Konverteringsoptimering och A/B-tester för evede.se, halsokraft.se och övriga digitala marknadskanaler.
• Arbeta med SEO för evede.se och halsokraft.se genom att övervaka länkprofil och åtgärda brutna länkar, se över sajtens URL-struktur, metadata, laddningstider, m.m.
• Planera och utvärdera content tillsammans med kollegorna i marknadsteamet.
• Ansvara för kontakten och samarbetet med SEM-byrå samt övriga samarbetspartners för att planera och optimera försäljningen och utvärdera relevanta samarbetspartners.
• Utveckla den digitala kommunikationen för vår kundklubb, dvs ansvara för uppbyggnad av kundlojalitet, identifiera och analysera framgångsfaktorer i kundresan, skapa mervärden och relevanta erbjudanden som överträffar kundernas förväntningar.
• Vara delaktig i planering och administration av kampanjer i alla digitala kanaler och system (affärssystem, e-handel, POS, CRM) samt ansvara för att analysera och följa upp kampanjer och kundbeteenden.
Vem är du?
Går du igång på att optimera omnichannelupplevelsen för kund genom att utveckla digitala marknadsaktiviteter och analysera data som driver försäljning både online och i butik? Då är det här tjänsten för dig!
Krav/färdigheter:
• Relevant utbildning och mins...
Läs mer på https://hpr.to/j23873