OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för digitala kampanjer, analys och att sätta kunden i fokus? Bra!
Är du ett entusiastisk digitalt proffs med en bakgrund inom sökmotoroptimering och paid media, antingen internt eller på en byrå? I rollen kommer du arbeta i ett centralt team, men i en tvärfunktionell och multi-market roll, och driva alla aspekter av vår SEO & SEM-strategi genom att vara praktisk med kampanjuppsättning och genomförande. Du kommer att arbeta nära olika marknader för att omvandla deras kampanjmål till digitala mediekampanjer och ständigt utveckla både det som fungerar och det som inte gör det. DeLaval är i en förändringsprocess när det kommer till digital kommunikation och du kommer att spela en nyckelroll i att driva denna förändring.
Ditt anställningserbjudande
Våra kärnvärden Passion, People, Professionals och Partnership kopplar samman individer över enheter och geografiska områden. Framgång är mycket mer än kunskap – det är starkt relaterat till beteenden. På DeLaval styrs vi alla av våra tre beteenden, Set Direction, Make things happen, and One DeLaval.
Vi erbjuder dig en arbetsplats utan dess like, där den senaste tekniken går hand i hand med djurens välbefinnande. DeLaval är en del av Tetra Laval Group tillsammans med Tetra Pak och Sidel.
Denna roll ger hög synlighet och kräver nära samarbete med flera intressenter, från regionala och globala marknadsföringsteam till försäljning och drift.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter i denna roll kommer vara att:
• Leda DeLavals SEO-strategi och implementera denna på den globala marknaden
• Guidea alla betalda digitala kampanjer inklusive sök-, display-, video- och sociala mediekanaler (Facebook, Instagram etc.)
• Implementera globala verktyg och standarder för köp av digitala medier (SEM) och organiskt trafikförvärv (SEO)
• Tekniskt installera, optimera och övervaka betalda kampanjer för att säkerställa att KPI:er uppfylls
• Tillhandahålla rapportering på marknadsområde och klusternivå om digitala kampanjer och SEO-prestanda
• Agera som en spetskompetens för SEO & SEM i DeLaval och ses som den bästa personen för tekniska eller strategiska frågor inom detta område
Värt att veta
Rollen kommer att vara baserad i Tumba, Sverige, inom vårt digitala kommunikationsteam med möjlighet till hybridarbete.
Våra förväntningar
För att lyckas i denna roll tror vi att du har arbetat 2+ med sökmotoroptimering och digitala medieköp med relevanta certifieringar (t.ex. Google AdWords). Du bör ha erfarenhet av kampanjer och annonser uppsatta i Google, Linkedin & Facebooks annonsplattformar samt erfarenhet från Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console och Semrush. Erfarenhet av programmatiska köpverktyg (som AdRoll, Criteo etc.) är också nödvändigt.
Som person är du en produktiv, organiserad och praktisk individ som har en passion för sociala medier och digital marknadsföring i allmänhet. Flytande engelska både muntligt och skriftligt krävs, ytterligare språk är alltid ett plus!
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07