Digital Marketing manager till Apotek Hjärtat

Digital Marketing manager till Apotek Hjärtat

Arbetsbeskrivning

Din roll

Vår Digital marketing manager går på föräldraledighet och vi söker nu hennes vikarie till vår Marknad- och kommunikationsavdelning. Möjlighet finns till nya uppdrag, då vi är under stark utveckling. I din roll ansvarar du övergripande för Apotek Hjärtats Digitala Marknadsföring. Din uppgift är att utveckla försäljningen, stärka varumärket och driva trafik både till Hjärtats e-handel och apotek genom marknadsföring i digitala kanaler. Primära kanaler i rollen är SEM, SEO, Affiliates, SoMe och Influencers.

Din erfarenhet

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av digitala kanaler och marknadsföring. Du har en övergripande förståelse för hur de olika kanalerna fungerar, dess förmågor och utmaningar. Därtill har du en:

* övergripande förståelse för hur digitala mediaköp fungerar (tex budgivning, budstrategier, ersättningsmodeller etc.) i syfte att kunna agera som bra beställare till digital byrå.
* god analysförmåga och kunskap i Google analytics, tex UTM-länkar uppbyggnad och analys, kampanjuppföljning, trafikanalys.
* god förståelse för den totala affären och korrelationen mellan kanalerna: kunna sätta mål och följa upp, räkna ut ROAS per kanal/kostnad per order etc.
* bra projektledning/projektledare med förmåga hålla många projekt/bollar i luften samtidigt.
* Minst 2 års erfarenhet av digital marknadsföring, som beställare och/eller på en media- eller renodlad digital byrå.
* Din erfarenhet gör att du besitter såväl spetskompetens inom digitala kanaler, som strategisk förmåga i att omsätt data och analys till bra helhetslösningar avseende mix och investering baserat på satta KPI:er. Alltid med kund, varumärke och resultat i fokus.

Din Profil

Som person är du resultatinriktad, analytisk och affärsmässig. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet. Du är bra på att bygga relationer, såväl internt som externt, och gillar att jobba tillsammans med andra för att uppnå resultat. Du är nyfiken, kreativ och testar gärna nya lösningar, men låter analys och data guida dina beslut. Du är prestigelös och tar alltid med en positiv attityd och humor till arbetet. Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter från media/digital byrå och/eller som köpare/beställare på ett företag med e-handel är ett krav.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med på en spännande resa i att utveckla vår marknadsföring än mer i syfte att driva fler kunder till vår starkt växande e-handel, såväl som våra 390 fysiska apotek. Du erbjuds vara del i marknadsteamet som tillsammans utvecklar ett av Sveriges starkaste varumärken och du samverkar nära vårt e-com team samt med våra byråer. Tjänsten som Digital Marketing manager är ett vikariat på ca 1 år, med möjlighet till nya uppdrag, då vi är under stark utveckling. En gedigen överlämning ser vi som viktigt varför vi gärna ser ett tillträde senast under januari 2021.

Välkommen med din ansökan.

Tjänsten är ett vikariat med placering i Solna. Du rapporterar till Marknadschef. Sista ansökningsdatum är 17 november, och vi kommer göra löpande urval och intervjuer. Om ni har specifika frågor kring tjänsten kontakta Marknadschef, Fredrik Kullberg 076-7201078.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotek Hjärtat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 16 november 2020

Postadress

Kolonnvägen 20
SOLNA, 16970

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024