OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en digital marketing manager i form av ett föräldravikariat på heltid, dock längst till och med Mars 2024. Dina fokusområden kommer vara att arbeta med marknadsstrategier, performance marketing och att skapa innehåll.
Om tjänsten
Som digital marketing manager kommer du att bland annat att ansvara för vår marknadsstrategi tillsammans med övriga teammedlemmar, se till att marknadsstrategin och aktiviteterna harmoniserar med affärsplanen och övrig verksamhet men även ansvara för utveckling av marknadsrelaterade hemsidor, dataflöden, automation och integrationer.
Vårt marknadsteam består av 3 personer som gör mycket inhouse men samarbetar också med leverantörer som stöttar oss inom olika områden, till exempel SEM och annan digital marknadsföring.
Marknadsteamets fokus ligger mest på vårt svenska bolag Frilans Finans men agerar även som stöd till våra andra bolag i koncernen som är på väg att etablera sig i respektive land. Det kan innebära stöd i form av planering av aktiviteter, strategi, analys eller operativt stöd.
Exempel på arbetsuppgifter
- Strategi, budgetering & skapande av aktivitets- och marknadsplan i samverkan med övriga i marknadsteamet.
- Avtal/upphandling av leverantörer inom rollens ansvarsområde.
- Planera och initiera marknadsaktiviteter och kampanjer i samverkan med marknadsteamet.
- SEM/SEO; Strategi, beställning, kravställning och till viss del operativt utförande.
- Analys, uppföljning och rapportering; marknads aktiveringar, generell webbanalys samt köpt trafik.
- Göra mätmetodik, analys och rapportering av digitala insatser. Se till att dessa följer utvecklingen och implementeras. Vid behov, initiera nya metoder, processer och verktyg.
- Optimera konvertering i digitala kanaler.
- Planera och initiera innehåll till webb, kampanjsidor, nyhetsbrev och sociala kanaler i samverkan med webbansvarig(a).
- Marknadsprojektledare och stöd i övriga marknadsprojekt.
Din personlighet och erfarenhet
Frilans Finans värdeord är caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking är något vi värderar högt och som står för hög serviceinställning, empati, noggrannhet, och god kommunikation. Vi bryr oss om varandra och det är därför viktigt att vara förstående och lyssna av kollegor och tillsammans hitta en bra väg framåt.
För att blir framgångsrik i rollen tror vi att några års erfarenhet av en liknande roll. Vi tror att du har positivt och prestigelöst förhållningssätt där du närmar dig såväl små som stora uppgifter. Som person tror vi att du är ansvarstagande, engagerad, strukturerad och har en naturlig drivkraft av att ta tag i saker som dyker upp. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team som en lagspelare.
Vi ser gärna att du har
- 1-3 års relevant utbildning
- Minst 3 års relevant arbetserfarenhet
- Flytande svenska och engelska
- Goda kunskaper inom Googles verktyg, Wordpress eller liknande, Mailchimp eller liknande, Sociala medier
- Grundläggande kunskaper inom Adobe programmen och Officepaketet
Trivsam arbetsplats
Vi tror att glada och motiverade medarbetare bidrar till en mer trivsam och roligare arbetsplats. Därför erbjuder vi alla anställda friskvårdsbidrag, en friskvårdstimme för träning på arbetstid varje vecka och massage en gång i månaden.
Vilka vi är
Frilans Finans har sedan starten 1999 hjälpt fler än 100 000 egenanställda att fakturera utan att ha eget företag. Genom egenanställning kan man till exempel ta betalt för arbete som utförs vid sidan av sitt ordinarie jobb, testa om en affärsidé lyfter utan att starta företag, eller bedriva verksamhet utan att behöva lägga energi på administration och pappersarbete - man behöver bara göra sin grej!
Att arbeta hos Frilans Finans
Vi är en liten idéburen och värdestyrd organisation med drygt 80 medarbetare där beslutsvägarna är korta och avstånden mellan avdelningarna likaså. Beslut sker ofta genom en rådgivningsprocess men ibland kan det också bli ad-hoc då läget snabbt kan förändras beroende på vad man jobbar med. Vi tror att man är möjliggörande och ser lösningar istället för problem.
Vår organisationskultur genomsyras av viljan att hjälpa varandra och våra egenanställda, och vi får energi från våra egenanställda och den nytta vår verksamhet skapar, för dem och för samhället. I Sverige där vi är marknadsledande börjar egenanställningen bli allt mer etablerad. I Norge börjar hjulen snurra allt snabbare och i Frankrike, Finland och Danmark är vi på väg upp ur startblocken. Så vår resa har bara börjat…
Villkor
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid, dock längst till och med Mars 2024. Start omgående eller enligt överenskommelse.
Tjänsten har placeringsort i Uppsala eller Stockholm men vi tror på flexibla arbetsvillkor och därför kan du välja att jobba på plats eller hybridkontor (distansarbete och på plats).
Sista ansökningsdag är 2023-05-08 men vi gör urval och intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen in med din ansökan!