Digital Marketing Manager till Hertz

Arbetsbeskrivning

Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig!

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en engagerad och erfaren Digital Marketing Manager som vill vara med på en spännande utvecklingsresa.

Vi söker dig som kanske har flera års erfarenhet inom både performance marketing och kommunikation, men känner att du vill ta nästa steg. I rollen som Digital Marketing Manager jobbar du både B2C och B2B. Det är en ”spindel i nätet roll” i nära samarbete med övriga i teamet samt våra byråer. Du kommer också arbeta tillsammans med våra olika team i London, USA samt kollegor i övriga Norden.

Du är med och driver utvecklingen av varumärket, leder produktion av innehåll samt genomförandet av kommunikationen. Vi arbetar enligt ”See-think-do-care” där målet är att kommunikationens innehåll ska återspeglas enligt denna köpresa.

Rollen innefattar:


• Planering, köp och uppföljning för SEM (Google Ads + Bing Ads) samt display (DV360)
• Planering, köp och uppföljning för SoMe PPC (Meta + Tik Tok)
• Ta fram strategier för att löpande jobba med egen kunddata och tredjepartsdata
• Planering och genomförande av kommunikation i samarbete med externa samarbetspartners
• Strategi samt löpande optimering av budgeten för performance marketing
• Löpande framtagning, test och kravställning av kreativt material mot byrå
• Löpande arbete med leadsgenerering för B2B
• Löpande analys och optimering av webtrafik
• Planera, genomföra och följa upp på experiment och A/B-test både på hemsida och i annonsmaterial
• Samarbeta med interna team/funktioner för att skapa målsidor och optimera användarupplevelsen
• Använd din analytiska och kreativa förmåga att utvärdera kundens upplevelser i alla kanaler genom hela kundresan
• Identifiera målgrupper och utforma digitala kampanjer som engagerar, informerar och motiverar
• I övrigt bistå avdelningens generella ansvar och supportera andra avdelningar vid behov

Är du vår nästa stjärna?


Vi söker dig som har erfarenhet av både B2B och B2C, med en stark känsla för kundens behov och förmåga att driva varumärket framåt. Erfarenhet av e-handel är en viktig del av rollen där vi ser att du trivs i en snabbrörlig miljö där du självständigt kan planera och styra ditt dagliga arbete. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt, både på svenska och engelska, är avgörande, liksom en naturlig fallenhet för att bygga och upprätthålla goda relationer. Vidare ser vi gärna att du har: 


• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller liknande 
• 5+ års erfarenhet av performance marketing
• Erfarenhet av AEM eller annat CMS
• Är en van användare av Google 360 marketing platform (GA4, Google Ads, DV360, GTM etc) samt Facebook + TikTok Business Manager

Det här är Hertz 💛

Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Red Locker, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några).

För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation.

Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi:
- En arbetsplats präglad av servicekultur
- Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
- Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse
- Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter

Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.

Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdagen 20:e september. Observera att bakgrundskontroller görs på slutkandidater.

Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2024
  • Ansök senast: 26 september 2024

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


30 oktober 2024

Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör

30 oktober 2024

Kommunikatör till

Kommunikatör till

28 oktober 2024