Digital Marketing Manager till ledande resebolag!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi åt Rolfs Travel Group räkning dig med ett stort intresse för nå nya såväl befintliga kunder genom digital marknadsföring och är redo att ta nästa steg i karriären. Hos Rolfs Travel Group kommer du få arbeta med två välkända varumärken inom resevärlden, Rolfs Flyg & Buss och Solresor.

Drivs du av att ständigt utveckla nya kreativa strategier för att marknadsföra din produkt? Vill du vara på en arbetsplats där det är snabba beslutsvägar? Där du får möjlighet att utvecklas och utmanas på resans gång?

Då kan tjänsten som Digital Marketing Manager vara helt rätt för dig!
Välkommen med din ansökan och möjligheten att bli en viktig del av Nordens främsta gruppresearrangör!

Vad erbjuder Rolfs Travel Group?

Rolfs Travel Group erbjuder dig en arbetsplats som är i en spännande tillväxtresa där du som Digital Marketing Manager kommer att ha en nyckelroll. Du kommer att få möjlighet att utvecklas tillsammans med bolagets två välkända varumärken, Rolfs Flyg & Bussresor och Flygresor. På resan framåt ges stor frihet att påverka ditt arbete samtidigt som man kommer att jobba nära och rapportera till bolagets koncern VD och IT-utveckling. Rolfs Travel Group erbjuder kontor med nyrenoverade, öppna och trivsamma lokaler som är placerat mitt i centrala Göteborg.



Fördelar att jobba med Rolfs Travel Group och Flygresor:

- Stor frihet att påverka ditt arbete
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Snabba och smidiga beslutsvägar
- Marknadsmässig lön


Arbetsbeskrivning

I rollen som Digital Marketing Manager hos Rolfs Travel Group kommer du att arbeta med koncernens två välkända varumärken, Rolfs Flyg & Bussresor och Flygresor. Du kommer vara med att planera, skapa och genomföra nya kampanjer följt av att utvärdera vad som funkar och vad som ska utvecklas vidare för att slå nya mål och förväntningar. Detta innebär att en viktigt del är omvärldsbevakning av marknaden och frekvent följa upp data i Google Analytics.

Som Digital Marketing Manager ansvara du för att:

- Planera, producera och genomföra den digitala marknadsföringen (t.ex. E-postmarknadsföring, nyhetsbrev med mera)
- Målgruppsanpassa marknadsföringsmaterial
- Upphandla annonser
- Analysera och utvärdera data i Google Analytics
- A/B-testning
- Ansvarig för innehållsproduktion.


Vem är du?

Rolfs Travel Group söker en orädd Digital Marketing Manager som gillar att vara i framkant och som vill vara med på en spännande tillväxtresa!

Vi letar efter en person som är redo att ta nästa steget i karriären genom nya utmaningar och möjligheter att jobba med en stor och personlig målgrupp. Vi tror att du är en nyfiken person som vågar att testa och som hela tiden letar efter nya kreativa strategier att nå ut till rätt målgrupp. Vi tror att du är en kreativ och målmedveten person som har ett stort driv att nå nya mål och förväntningar.

När man jobbar som Digital Marketing Manager hos Rolfs Travel Group så får man var en del av ett härligt team som vill ha roligt på sin arbetsplats.



Vi tror att du har:

- Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring
- Erfarenhet av att skapa/driva kampanjer
- Brinner för att komma på kreativa metoder att ni din målgrupp
- Erfarenhet av digital marknadsföring inom B2C
- Du är datadriven och följer ständigt upp marknadsföringen
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska
- Det är meriterande om du har relevant utbildning och har arbetat inom resebranschen




Du kan förvänta dig att:

- Vara en del av ett personligt team som har en hög målsättning att lyckas
- Vara en nyckelspelare i en spännande tillväxt resa
- En arbetsplats som ger frihet under ansvar
- Testa nya kreativa strategier


Om Rolfs Travel Group:

Rolfs Flyg & Buss grundades 1975 och med Rolf i spetsen som både busschaufför och reseledare. Resa efter resa och år efter år kom resenärerna tillbaka och skaran växte genom rekommendation från vänner och bekanta. Sakta men säkert har Rolfs Flyg och buss vuxit från det småskaliga bolaget till Sveriges största gruppresearrangörer med ca 110 000 resenärer årligen och runt 400 olika resmål. Allt medan man lyckats behålla det genuina intresset för varje enskild resenär och deras upplevelse.



Urval sker löpande.

Vid frågor eller funderingar hör av er till Simon Cederholm på ProServe

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ProServe
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 3 augusti 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024