Digital marketing manager till Pfizer AB

Arbetsbeskrivning

Digital marknadsförare
Brinner du för digital kommunikation och vill arbeta i nära samarbete med verksamheten? Då kan rollen som Digital marketing manager på det framgångsrika läkemedelsbolaget Pfizer vara något för dig!

Omfattning: Uppstart i augusti 2018 under minst 1 år inledningsvis för ett föräldravikariat.

Arbetsbeskrivning:
Pfizer är ett av världens största läkemedelsföretag, och vår stora drivkraft är att hjälpa människor till ett friskare och längre liv. Det gör vi genom att forska fram och tillverka nya läkemedel. Pfizer är idag den största leverantören av medicinska behandlingar i Sverige. Med över 140 läkemedel och vacciner hjälper vi patienter i alla skeden av livet, både genom att förebygga sjukdom genom vaccination och genom att behandla allt från örsprång till hjärt-kärlsjukdom och cancer.

Som Digital marketing manager kommer du att arbeta med ditt team på 6 personer ute i Silverdal, Sollentuna. Du tillhör avdelningen Customer & Digital marketing.

I din roll arbetar du mot produktchefer och digitala marknadsförare från olika affärsenheter. Du ansvarar bland annat för:

• Att skapa innehåll för webben och ansvara för publicering. Hantera nyhetsbrev, framförallt redigering.
• Viss projektledning inom digitala projekt, webbutveckling och awareness kampanjer. Du är ofta involverad i flera projekt samtidigt.
• Att tillsammans med produktteamen och medicinska teamen implementera de varumärkesstrategier som finns.
• Att sätta upp mål/KPI:er för digitala aktiviteter, följa upp och rapportera prestation av olika kanaler och kampanjer. Webanalyser, optimeringsanalyser, arbeta med digital dashboards.


• Tar fram kundinsikter och utifrån dem skapar innehåll för de digitala plattformarna; framförallt webb, nyhetsbrev, video och sociala medier. Varje team har en strategisk marknadsplan för varje produktområden. Sedan är det utifrån denna plan som man tar fram digitala aktiviteter för att uppnå målen.


Kvalifikationer:
För rollen som Digital marketing manager söker vi dig som har relevant utbildning inom området marknadsföring och kommunikation, gärna med digital inriktning. Du har god erfarenhet av att arbeta i en större organisation i liknande roll med uppgifter som hantering av nyhetsbrev, publicering på webbsidor och är van att arbeta i något CMS-verktyg. Har du erfarenhet av dessa system ser vi det som meriterande; Google analytics, Drupal, Facebook, Apsis, SEO, Illustrator, Indesign och Photoshop.

För tjänsten söker vi dig är en teamplayer, prestigelös och flexibel! Du jobbar i en snabbrörlig och föränderlig miljö och din förmåga att kunna ställa om och hitta nya lösningar blir avgörande till vardags. Du tycker om att ta egna initiativ och driva på ditt eget arbete självständigt. I rollen som Digital marketing manager ingår också många interna och externa kontakter samt mycket relationsbyggande. Därför blir egenskaper som social, nyfiken och kommunikativ viktigt för att lyckas i jobbet.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-06-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sofie Östedt, sofie.ostedt@randstad.se [ mailto:sofie.ostedt@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 29 maj 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024