OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Roaring söker vi nu en Digital Marketing Manager som vill vara med på en spännande tillväxtresa. Roaring är ett SaaS-företag inom RegTech/FinTech. Genom vår moderna plattform tillhandahåller vi affärs och personinformation genom APier och vår webbtjänst. Vilket möjliggör för våra kunder att digitalisera och automatisera tidskrävande uppgifter och affärsprocesser.
Vi söker nu dig som vill driva vår digitala närvaro och leadsgenerering för att öka Roarings redan befintliga affär i Norden, men även lansera och marknadsföra oss på nya marknader i Europa.
Hos Roaring får du inte bara en rolig utmaning, du får också bli en del av ett bolag med stark tillväxt och vara med att påverka denna spännande resa - från idé till verklighet.
Om Rollen
Som Digital Marketing Manager är du en mycket viktig del i organisationen för att vi ska lyckas expandera vår befintliga kundbas samt affär. Tillsammans med dina kollegor på marknadsavdelningen tar du dig an arbetet för att se till att vi når ut med Roarings erbjudande både lokalt och globalt.
I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:
- Paid social - Sätta upp och utveckla kampanjer för annonsering på LinkedIn, Facebook/Instagram samt andra relevanta plattformar
- Paid och organic search - Google Ads och SEO, kontinuerliga förbättringar, nya sökord, landningssidor och kampanjer
- Konverteringsoptimering (CRO)
- Målgruppsanalys och retargeting
- Arbeta datadrivet genom samla in och analysera data för att optimera och effektivisera den digitala kommunikationen/ marknadsföringen
- Kontinuerligt utforska nya möjligheter kring digital marknadsföring och komma med förslag på digitala strategier
- Ansvara för att definiera marknadsrelaterade KPI:er, följa och presentera dessa internt
- Budgetansvar (ansvar för marknadsbudgeten)
Din bakgrund
För att passa hos en scale-up som Roaring behöver du vara affärsorienterad, driven och prestigelös. Du tycker om att jobba hands-on och är bra på att se möjligheter och agera på dem. Du gillar att få saker att hända och trivs i ett litet team där du får mycket ansvar. Vi tror att du tidigare har lyckats driva och skalat upp den digitala affären för att öka ett företags totala försäljningssiffror. Ditt intresse och kunskap ligger främst inom B2B-marknadsföring.
För att lyckas i rollen tror vi att du
- Har god erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring och har uppnått solida resultat av leadsgenerering genom digitala kanaler
- Passande utbildning eller konkret erfarenhet inom området
- God språklig och stilistisk förmåga
- Har djupa kunskaper i system såsom Hubspot, Google Ads, Google Analytics och LinkedIn Ad och Meta Business Manager. Vidare har god förståelse hur dessa verktyg används för att driva och utveckla den digitala affären, KPI-uppföljning och spårning
- Analytiskt förmåga
- Är kreativ och drivs av att skapa nytt med stort resultatorienterat fokus
- Har en stark känsla av ägarskap, beslutsamhet och är en person som får saker gjorda
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Roaring är ett sammansvetsat gäng på +20 personer och för att passa in i teamet tror vi att du är en social teamplayer som gillar möten med andra människor och älskar att jobba operativt. Här möts du av engagerade och ambitiösa kollegor som har roligt på jobbet!
Vad vi erbjuder
Hos Roaring får du chansen att vara med och påverka vår resa, på riktigt, hela vägen från idé till verklighet. Vi på Roaring är väldigt måna om vår team spirit och hittar gärna på saker tillsammans oavsett om det är en löprunda på lunchen, en aw på kontoret eller en middag på stan.
Språk: Flytande i Svenska och Engelska är ett krav och är du flerspråkig är det meriterande.
Plats: Kontoret ligger vid Mörby centrum, T-bana Mörby Station. (3 min promenad från T-stationen)
Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare med 6 månaders provanställning.