Digital Marketing Manager till SHOWROOM

Digital Marketing Manager till SHOWROOM

Arbetsbeskrivning

Har du byggt upp en bred kompetens av digital marknadsföring och vill omsätta det till att bygga digital marknadsföring från grunden för den mest lovande Liveshopping-satsningen just nu? Här får du möjlighet att äga digital marknadsföring på en startup med vind i ryggen. Intresset och efterfrågan för liveshopping är enormt och SHOWROOM har dragit på sig ledartröjan och söker nu dig som vill ta deras affärs till nästa nivå.

Om SHOWROOM
SHOWROOM är en ambitiös start-up som startades 2021 med en idé om att samla all LiveShopping på ett och samma ställe för att göra det lättare för fler att uppleva LiveShopping och ge företag möjlighet att nå ut med sina produkter och erbjudanden via ett nytt format. Vi är ett litet men snabbt växande gäng som frodas i en kreativ och entreprenöriell miljö.

Intresset för LiveShopping växer i Sverige och nu vill vi lägga i ytterligare en växel. Därför utökar SHOWROOM en vass Digital Marketing Manager. Låter det som något för dig? Toppen, då föreslår vi att du fortsätter läsa.

Om tjänsten Som Digital Marketing Manager på SHOWROOM är det viktigt att du har bred och djup kunskap inom marknadsföring, samt att du är en vass kommunikatör som kan det operativa hantverket inom digital marknadsföring. Din huvudsakliga uppgift är att växa SHOWROOMs community och marknad att bygga relationer och sprida content som inspirerar, engagerar och säljer SHOWROOM både som tjänst och varumärke (B2B + B2C). Du blir del av ett engagerat team där beslutsvägar är korta och farten hög. Du rapporterar till vår COO.

Dina uppgifter komma att variera men omfattar bland annat nedan punkter:

- Ägarskap för samtliga digitala marknadsföringsinsatser
- Skapa marknadsföring som bidrar till våra tillväxtmål på kundsidan
- Du sätter strategi och ansvarar för innehåll inom digitala marknadsföring
- Du sätter strategi och plan för Sociala Medier tillsammans med Social Media Manager


Vidare tror vi att du är kommersiellt orienterad och rör dig obehindrat mellan den operativa hetluften och den strategiska planeringen.

Dina erfarenheter

- Minst 3 års erfarenhet av roller i liknande befattningar
- Kunskaper inom Google Ads och Google Analytics
- Kunskap och erfarenhet inom inbound marketing
- Erfarenhet av paid social media annonsering
- Erfarenhet inom digital marknadsföring. Såsom SEO, display, GTM, influencer marketing etc.
- Erfarenhet av att ha arbetat både mot B2B och B2C är meriterande
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Placering & Start
Tjänsten är lokaliserad till moderna lokaler vid Stadshagen i Stockholm och vi har ett tryggt och modernt synsätt på arbetsplats. Start enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på oscar@ecommercerecruit.se.

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 februari 2022

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024