OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett stabilt och framgångsrikt företag fyllt av härliga kollegor där du får möjlighet att utvecklas och växa? Är du en stjärna inom digital marknadsföring, vet hur man får varumärken att växa och är bäst på att analysera och driva digital försäljning?
SEB Kort växer och behöver stärka upp teamet inom Digital Sales med en skicklig Digital Marketing Optimizer.
Ansvarsområden
Vår nya stjärna har en nyckelroll som Digital Marketing Optimizer och säkerställer att vår digitala kommunikation levererar. Du har ansvar för digital marknadsföringen mot både möjliga och befintliga kunder. Du jobbar strategiskt och operativt tillsammans med kollegor inom olika avdelningar och externa byråer för att driva försäljning och utveckla SEB Korts affär.
I rollen som Digital Marketing Optimizer bidrar du löpande i det strategiska arbetet genom att ha koll på kampanjer, analysera mönster i olika datakällor (t ex externa annonsplattformar) och generera fakta och insikter. Samtidigt budgeterar, planerar och genomför du olika digitala marknadsföringsaktiviteter, vilket innebär att du arbetar brett med optimering av digitala kampanjer, uppföljning och analys.
Som Digital Marketing Optimizer blir du en viktig del i ett team med ansvar för digital försäljning. Du rapporterar till Head of Digital Sales och har din arbetsplats i Solna.
Kvalifikationer
Vi tror att den vi söker har en eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi/kommunikation kombinerat med någon form av utbildning inom digital marknadsföring. Du behöver ha god koll på digitala kanaler, analys av data och inte minst briljera när det gäller att optimera och driva digital försäljning. Kanske har du jobbat något eller några år som Performance Marketer, Growth Marketer eller Digital Marketing Optimizer. Det viktiga är att du har erfarenhet av att arbeta med SEM, SEO och CRO och är van att samarbeta med och kravställa mot externa leverantörer som t ex SEO-byrå.
Du är affärsorienterad med både kund- och säljfokus och har erfarenhet av att arbeta med egen budget. Du arbetar obehindrat i Excel och analysverktyg som t ex Adobe Analytics.
Vi vill även att du kan kommunicera på hög nivå på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Har du erfarenhet från finansbranschen är det en fördel.
Som person är du driven och trygg i din roll. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en duktig kommunikatör och har god analytisk förmåga. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, arbeta proaktivt och få saker ur händerna.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 22 december 2021
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad.
Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.
Om företaget
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer.
Läs gärna mer om hur det är att jobba på SEB på www.sebgroup.com/career
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044